A magyarok ritkábban kapcsolódnak ki, mint az európaiak a Healey & Baker felmérése szerint

A felmérés, melyet a Healey & Baker nemzetközi ingatlan tanácsadó cég adott ki, 12 pán-európai ország lakóinak (9,067) szabadidős szokásaira összpontosít, beleértve Magyarországot is. A tanulmány nyolc különböző szabadidős tevékenységet vizsgál, úgy mint: kávézóba járni, étteremben, gyorsétkezdében étkezni, elmenni egy italra bárba, kocsmába, éjszakai mulatóba menni, valamint moziba, tekézni és fitneszterembe járni.

A felmérés azokat a kérdéseket vizsgálja, hogy az emberek milyen programot választanak szabadidejük eltöltésére, milyen gyakorisággal teszik azt, hova mennek, hogyan jutnak el oda, és milyen fontos szempontok alapján választják ki a szórakozás formáját, valamint, hogy milyen gyakran kombinálják azt vásárlással, továbbá vizsgálja még a pihenéshez való hozzáállásukat.

Az oldal alján található táblázat a szabadidő eltöltésének átlagos formáit és megoszlását mutatja egy évre levetítve Magyarországon, valamint a felmért európai országokban.

Népszerű program a különböző vendéglátó egységek látogatása, ugyanis ez is remek lehetőség a kikapcsolódásra, lazításra, valamint a társasági életben való részvételre. Mindössze a megkérdezettek ötöde nyilatkozta azt, hogy soha nem jár étterembe. A felmérés átlagához képest a magyarok különösen nagy hányada (66%) nem megy el vacsorázni étterembe, akiket a lengyelek (49%) és meglepő módon a spanyolok követnek (29%).

A gyorsétkezdék egyre kevésbé tűnnek népszerűnek, különösen Portugáliában (ahol éves szinten csak 5,9-szer mennek), Spanyolországban (6,7-szer) és Magyarországon (7,1-szer).

A felmérés szerint, az átlaghoz képest a magyarok járnak legkevesebbszer éjszakai mulatókba, egyedül a hollandok teszik ezt nálunk ritkábban (88% állítja, hogy soha nem megy éjszakai mulatóba).

A válaszolók Európa-szerte átlagosan 5,3-szor mennek moziba évente, azaz kb. minden tizedik héten. A spanyolok, olaszok, franciák és a svédek azonban az átlagnál többször teszik ezt. Ezzel ellentétben, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Hollandiában és Lengyelországban élő válaszadók jóval az európai átlag alatt moziznak.

Európában a fitnesztermek népszerűsége különböző mértékben nőtt, melynek kiemelkedő fejlődése az elmúlt öt évre tehető. A pán-európai felmérés alanyai átlagosan évente 10,1-szer mennek tornázni. A svéd megkérdezettek 22-szer látogatják a konditermeket, ami több mint duplája az európai átlagnak. A magyar válaszolók 86%-a állítja, hogy soha nem megy fitneszklubba.

Amikor a magyarok mégis elmennek otthonról kikapcsolódni, legtöbbször a tömegközlekedési eszközöket használják, ám azok közül is a buszjáratok a legnépszerűbbek. Ha azonban csak egy italra mennek el egy bárba, akkor közelebbi helyeket választanak, ahova gyalog is könnyedén eljutnak.

A magyar megkérdezettek 63%-ának határozottan az a véleménye, hogy családdal a szórakozás nagyon drága.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo