A CNN Money cikke szerint a nagy cégek az USA-ban egyre fejlettebb módszereket alkalmaznak a legprofibb szakemberek megtalálására. A HR-es szlengben "passzív jelölteknek" nevezett alanyok vadászatára azért van szükség, mert a legjobb szakembereket igyekszik megtartani a munkahelyük: mondhatni a cég, ahol dolgoznak lesi a kívánságaikat, így ők maguk kis valószínűséggel keresnek új állást.
A vezetői kiválasztás, vagyis executive recruitment gyakran él a keresés olyan módszereivel, mint például a nyilvánosság számára elérhető vállalati adatbázisokban való kutatás. A belső céges közleményekben, vállalati lapokban, publikációkban igyekeznek kiemelkedő szaktudású, elismert jelöltek nyomára jutni. A ZoomInfo fejvadász cég 27 millió szakember-profilt tárol az adatbázisában, melyeket a legkülönbözőbb forrásokból állítottak össze. A területükön aktívan jelen levők, a szakmai információs hálóban részt vevő levő személyek - szervezetek tagjai, konferenciák, klubok résztvevői, hírlevéllistákon szereplők - mind könnyen a fejvadászok "hálójába" kerülnek.
Aki valóban számít a maga szakterületén, benne van az ilyen típusú, jelentősebb profil gyüjteményekben - vagy érdemes lenne belekerülnie. A kiválasztási folyamat során a passzív jelöltek adatbázisát használják az olyan vezető vállalatok, mint a Pfizer, a Sony vagy a Microsoft. A szakemberek adatlapjaiból optimális esetben kiderül, kaphatóak-e arra, hogy új állásra cseréljék a jelenlegit. De ha valaki látszólag kimozdíthatatlan a pozíciójából, viszont értékes munkatárs lenne, akkor is megkeresi egy csábító ajánlattal potenciális munkaadója.