Valamelyest gyöngülő forinttal - 254-255 forint/eurós kurzussal - , 2005 végén is 8 százalékos alapkamattal, 3,5 százalékos növekedéssel, 3,9-4 százalékkörüli inflációval, saját viszonylatában pedig marzsszűküléssel számol az OTP Bank menedzsmentje. Azzal pedig továbbra is kalkulálnia kell a hitelintézetnek, hogy a honi legek bankjaként az idén is támadni fogják elemzők és azok segítségével a sajtó, s mint most is, a későbbiekben is folyamatosan bizonyítandó, hogy valós teljesítmény a tekintélyes nyereség. Csányi Sándor elnök-vezérigazgató a tőzsdei gyorsjelentés február 14-i kommentálásakor nem is tett mást, mint azt, hogy a bankcsoport növekedését védelmébe vette, s azt vázolta fel, hogy nem az állam lakáspiaci szerepvállalásának a hozadéka, hanem a piac szereplőinek a magatartása az oka a banki jobb pozíciók elérésének. Több mint 25 milliárddal lenne kisebb a bankcsoport bevétele akkor, ha a hatékonyságot nem tudták volna komoly mértékben javítani, ha a szolgáltatások palettáját nem lettek volna képesek a keresletnek megfelelően bővíteni.
A hitelintézet a saját várakozását is meghaladó teljesítményt ért el 2004-ben. A magyar számviteli szabályok szerint számolt konszolidált nyereség elérte a 126 milliárd forintot. Ez az adat 52 százalékos növekedést mutat. A saját tőkére vetített, továbbá az eszközarányos megtérülés is számottevően javult. Végeredményben a tavalyra tervezett teljesítményt 25 százalékkal meghaladta az OTP Bank Rt., annak ellenére is, hogy az utolsó negyedévben a kamattrend vélelemezett változása, a kisebb nettó kamatbevétel szerényebbre sikeredett a megelőző három negyedévben mutatott teljesítményhez képest. Végeredményben a bankcsoport 2004 december 31-én 4200 milliárd forintos mérlegfőösszeggel zárta az esztendőt. A hitelállomány növekedése 24 százalékot, a betéteké 7-8 százalékot mutat, s nőtt a devizában való eladósodás aránya. Fontos körülmény, hogy a hitelállomány minősége javult. Csányi Sándor a látra szóló betétekről elmondta, az OTP Bank ebbéli piaci részesedése eléri az 50 százalékot, de ennél is magasabb, 60 százalékos a bankkártya üzletág piaci részaránya, s Internet-bankolást is 50 százalékos arányt kiszakítva a piacból végeznek. Ez azt jelenti, hogy tényleges és komoly verseny jellemzi a piacot, a részesedések pedig az OTP pozícióiról tanúskodnak.
A verseny nem csupán a hazai mezőnyben meghatározó tényező a hitelintézet szempontjából, hanem a nemzetközi porondon is. Az OTP Bank azt tervezi, hogy Romániában, Horvátországban, Szerbiában is folytatja az akvizíciókat, s a legnagyobb hal dél-keleti szomszédunk második legnagyobb hitelintézete, mely 1300 fiókot testesít meg, s a piaci részesedése meghaladja a 10 százalékot.