A legek bankja alábecsülte saját teljesítményét

Elérte a 126 milliárd forintot az OTP Bank nyeresége, s ezzel meghaladta még a saját várakozásait is. A hitelintézet az elemzők támadásai középpontjában áll remek tavalyi eredményével, de Csányi Sándor a tényleges teljesítményekre hivatkozva utasítja vissza a kifogásokat.

Valamelyest gyöngülő forinttal - 254-255 forint/eurós kurzussal - , 2005 végén is 8 százalékos alapkamattal, 3,5 százalékos növekedéssel, 3,9-4 százalékkörüli inflációval, saját viszonylatában pedig marzsszűküléssel számol az OTP Bank menedzsmentje. Azzal pedig továbbra is kalkulálnia kell a hitelintézetnek, hogy a honi legek bankjaként az idén is támadni fogják elemzők és azok segítségével a sajtó, s mint most is, a későbbiekben is folyamatosan bizonyítandó, hogy valós teljesítmény a tekintélyes nyereség. Csányi Sándor elnök-vezérigazgató a tőzsdei gyorsjelentés február 14-i kommentálásakor nem is tett mást, mint azt, hogy a bankcsoport növekedését védelmébe vette, s azt vázolta fel, hogy nem az állam lakáspiaci szerepvállalásának a hozadéka, hanem a piac szereplőinek a magatartása az oka a banki jobb pozíciók elérésének. Több mint 25 milliárddal lenne kisebb a bankcsoport bevétele akkor, ha a hatékonyságot nem tudták volna komoly mértékben javítani, ha a szolgáltatások palettáját nem lettek volna képesek a keresletnek megfelelően bővíteni.

A hitelintézet a saját várakozását is meghaladó teljesítményt ért el 2004-ben. A magyar számviteli szabályok szerint számolt konszolidált nyereség elérte a 126 milliárd forintot. Ez az adat 52 százalékos növekedést mutat. A saját tőkére vetített, továbbá az eszközarányos megtérülés is számottevően javult. Végeredményben a tavalyra tervezett teljesítményt 25 százalékkal meghaladta az OTP Bank Rt., annak ellenére is, hogy az utolsó negyedévben a kamattrend vélelemezett változása, a kisebb nettó kamatbevétel szerényebbre sikeredett a megelőző három negyedévben mutatott teljesítményhez képest. Végeredményben a bankcsoport 2004 december 31-én 4200 milliárd forintos mérlegfőösszeggel zárta az esztendőt. A hitelállomány növekedése 24 százalékot, a betéteké 7-8 százalékot mutat, s nőtt a devizában való eladósodás aránya. Fontos körülmény, hogy a hitelállomány minősége javult. Csányi Sándor a látra szóló betétekről elmondta, az OTP Bank ebbéli piaci részesedése eléri az 50 százalékot, de ennél is magasabb, 60 százalékos a bankkártya üzletág piaci részaránya, s Internet-bankolást is 50 százalékos arányt kiszakítva a piacból végeznek. Ez azt jelenti, hogy tényleges és komoly verseny jellemzi a piacot, a részesedések pedig az OTP pozícióiról tanúskodnak.

A verseny nem csupán a hazai mezőnyben meghatározó tényező a hitelintézet szempontjából, hanem a nemzetközi porondon is. Az OTP Bank azt tervezi, hogy Romániában, Horvátországban, Szerbiában is folytatja az akvizíciókat, s a legnagyobb hal dél-keleti szomszédunk második legnagyobb hitelintézete, mely 1300 fiókot testesít meg, s a piaci részesedése meghaladja a 10 százalékot.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo