A lakosság vásárlási kedve romlófélben

A fogyasztók saját pénzügyi helyzetüket márciusban lényegesen jobbnak látták, mint februárban, de a következő 12 hónapban jelentős romlásra számítottak - derül ki a GKI fogyasztói bizalmi indexe elemzéséből.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Márciusban tovább romlott a GKI-Wallis konjunktúra-index szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Rt. (www.gki.hu) által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint az üzleti és a fogyasztói várakozások egyaránt kedvezőtlenebbek lettek. Az üzleti várakozások pesszimistábbak voltak, mint tavaly bármikor. A vállalkozások a 2003 és 2004 nyár vége közötti egy évben egyre optimistábbak lettek, majd az ősztől kezdve egyre erősödött a pesszimizmus.

A kereskedelemben a válaszadók a februárinál lényegesen rosszabb üzletmenetről és passzívabb jövőbeni megrendelési politikáról számoltak be, főleg ez magyarázza az üzleti szféra egészének márciusban tovább erősödött pesszimizmusát. Az iparban márciusban lényegében nem változtak a várakozások, de ez így is három éve a legalacsonyabb érték. A válaszolók a februárinál is rosszabbnak minősítették a termelési helyzetet és kilátásokat, de kedvezőbbnek látták rendelésállományukat. Az építőiparban a foglalkoztatási lehetőségek és a rendelésállomány megítélése javult.

Inflációs várakozásaik a februárihoz képest lényegében nem változtak, a következő 12 hónapban az áremelkedés ütemének enyhe csökkenésére számítottak. A munkanélküliségre vonatkozó várakozásaik számottevően emelkedtek. A lakosság vásárlási kedve rosszabb, mint az előző hónapban, s a következő 12 hónapra vonatkozó várakozások sem utalnak érezhető változásra e területen. A megtakarításra kedvező alkalmat látók aránya csökkent.

A fogyasztói bizalmi index tavaly jelentősen emelkedett, idén azonban a februári szerény csökkenés után márciusban érezhetően esett. A mutató értéke így is sokkal magasabb az egy évvel ezelőttinél. A fogyasztók saját pénzügyi helyzetüket márciusban lényegesen jobbnak látták, mint februárban, de a következő 12 hónapban jelentős romlásra számítottak. Az ország gazdasági helyzetét szintén kedvezőtlenebbnek ítélték, mint az előző hónapban, ugyanakkor a következő egy évben e területen is lényeges romlást vártak.

Magyarország hét régiója közül kettőben javultak, ötben pedig romlottak a fogyasztók várakozásai. A Dél-Alföldön és a Dél-Dunántúlon kissé javult a fogyasztói bizalom. Ezzel szemben az Észak-Alföldön és a Közép-Dunántúlon az országos átlagot jóval meghaladó mértékben romlott a lakosság véleménye. Közép-Magyarország és a Nyugat-Dunántúl lakosainak véleménye az országos átlaggal megegyező mértékben romlott az előző hónaphoz képest, míg az Észak-Magyarországon élők ennél mérsékeltebb romlásra számítottak.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo