A kommunisták építik az autópályákat

A pekingi kormány nem húzza az időt: minden idők legnagyobb projektje szerint a 200 ezresnél nagyobb városokatt autópálya köt majd össze. Évi 4000 km a szint.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 A legújabb építkezés, a Csonkingot Ginzenggel összekötő autópálya 100 km-es szakaszának építéséhez napi 3000 teherautó szállítja az alapanyagot. A 17 völgyhíd építése még az év vége alatt befejeződik. A kínai kormány az Ázsiai Feljesztési Bank 800 millió dolláros (160 milliárd forintos) kölcsöne segítségével finanszírozza a propjektet, bár a hitel a költségek negyedét fedezi.


Csatorna felett néhány sávos híd
Peking tervei szerint Kína városainak felemelkedéséhez elengedhetetlen az autópálya - a 80-as évek végén a pártvezetés elhatározta, hogy 85 ezer kilóméter autópálya-rendszert tervez kiépíteni, amely minden 200 ezer főnél nagyobb várost bekapcsolna a gazdasági vérkeringésbe. 

A cél az volt, hogy 30 éven belül behozzák a példaként előttük álló Egyesült Államokat. Mára 34 ezer km autópálya elkészült és a mostani lendülettel - évi 4000 km-t épül - még 12 év és készen lesz a világ leghosszabb autópálya-rendszere.

A kínai építőipar nincs rászorulva a multinacionális építőkre: legalább 100 vállalat képes a kilóméterenként 800 millió forintos pályaépítésre. Egyedül az elektronikus érzékelőket és a tanácsadó cégek érkeznek külföldről.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo