A kiskereskedelem gyorsan, de a korábbinál lassabban bővül

Az országos kiskereskedelmi forgalom 2004. júliusában, az előző két évi átlagos növekedéstől elmaradóan, de továbbra is viszonylag gyorsan bővült. Kiigazítás nélkül 6,0%-kal, naptárhatástól megtisztítva 7,2%-kal haladta meg a júliusi eladási volumen az egy évvel korábbit - tette a KSH.

Az egy hónappal korábbihoz képest 1,1%-os növekedést mutatott a szezonális és naptárhatástól megtisztított júliusi kiskereskedelmi volumenindex.

2004. első hét hónapjában összesen 2843 milliárd forint értékű árut forgalmazott a bolti és csomagküldő kiskereskedelem, amiből a júliusi eladások értéke 467 milliárd forintot tett ki.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem eladásai az átlagostól elmaradóan, az első hét hónapban 3,3%-kal, júliusban 3,1%-kal emelkedtek. Ezen belül júliusban dinamikusabban nőtt a nagy alapterületű, vegyes termékkört forgalmazó üzletek, valamint a hús- és italszaküzletek értékesítésének volumene, miközben mérséklődtek a dohányáru, valamint a kenyér-, pékáruszaküzletek eladásai.

A nem élelmiszertermékek kiskereskedelmi forgalmának bővülési üteme 2004-ben folyamatosan az átlagost meghaladó volt: az első hét hónapban 10,1%-kal, júliusban 9,9%-kal nőttek az eladások az előző év azonos időszakához képest. Júliusban a legdinamikusabban a könyv-, újság-, papíráru- és egyébiparcikk-kiskereskedelem (19,9%-kal), a bútor-, háztartásicikk- építőanyag-kiskereskedelem (8,9%-kal), valamint – az egyébként kis súlyú – használtcikk- (34,7%-kal) és csomagküldő kiskereskedelem (14,9%-kal) változatlan áron számított eladásai emelkedtek. A gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer-kiskereskedelem (11,6%-os) növekedésében főként az illatszerüzletek értékesítésének emelkedése játszott szerepet. A textil-, ruházati és lábbeli-kiskereskedelem veszített korábbi lendületéből, júliusi eladásai kissé elmaradtak az egy évvel korábbitól.

Az Európai Unióban júliusban folytatódott a kiskereskedelmi forgalom előző hónapban megindult mérsékelt bővülése. Az eurózónában 1,1%-kal, ezen belül ezzel azonosan bővült az élelmiszer- és a nem élelmiszer-kiskereskedelem. Az EU-25-ben 2,6%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az élelmiszer-kiskereskedelem 1,8%-os növekedéséhez a nem-élelmiszer-kiskereskedelem 3,3%-os bővülése társult.

Az Európai Unió tevékenységi besorolása szerint a jármű- és üzemanyag-kereskedelem nem tartozik a kiskereskedelem ágazatba, ezért adatai az eddigiekben tárgyalt kiskereskedelmi forgalomban nincsenek figyelembe véve.A korábbi hazai gyakorlatnak megfelelően azonban a KSH adatgyűjtése erre a területre is kiterjed.

A gépjármű- és járműalkatrész-kiskereskedelem növekedése júliusban jelentősebben lelassult, összességében csak 1,2%-kal haladta meg az egy évvel korábbi értékesítési volument. Ezen belül a motorkerékpár-, valamint az alkatrészeladások nőttek gyorsabban, a személygépkocsi-értékesítés kissé visszaesett.

A gépjármű-üzemanyag kiskereskedelmiforgalom volumene júliusban 5,6%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. A növekedésben jelentős részben az idegenforgalmi szezonnak köszönhető.

Véleményvezér

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo