A száz vezető brit cég kétharmada hirdeti meg az üres álláshelyeket a website-ján, derült ki az IRS Employment Review nemrég publikált tanulmányából. A cégek az internetes oldalukon hirdetnek, majd ez alapján gyűjtik adatbázisba a jelentkezőket, és egyre fejlettebb szűrő rendszerek segítségével választják ki az ideális munkatársat. A cégek összességét tekintve pedig a harmadik legfontosabb megoldás a netes toborzás és kiválasztás.
A saját weboldal mellett gyakran használt eszköz az állásközvetítő site-okon való hirdetés, illetve a két módszer kombinációja: az állások meghirdetése a professzionális és közismert online toborzócégek oldalain, majd az érdeklődők átirányítása a céges oldalra, ahol részletesebb információkat kaphatnak. A száz legnagyobb brit vállalatból a felmérés szerint mindössze hét nem hirdeti meg a megüresedő pozíciókat az online csatornákon.
Az internetes toborzás leginkább ajánlott metódusa, ha a hirdető kitölthető jelentkezési lapokat és önéletrajzi formulákat tesz fel a netre, mivel így egységes formában jönnek be az információk. Az online toborzás és kiválasztás eleve jóval gyorsabb, mint a hagyományos, de ez a megoldás még gördülékenyebbé teszi a szűrési folyamatot.
A száz vizsgált cégből hatvanhat használta website-ját karriermendzsmentre is, és ebből tíz alkalmazott ennek a tartalomnak a fejlesztésére külön online toborzási szakértőt. A cégek hatvan százaléka lehetővé teszi az érdeklődőknek az álláslehetőségek szűrését is különböző szempontok szerint. Sokan a diplomás munkakeresőknek általános információs weboldalt tartanak fenn. A többség viszont nem teszi lehetővé, hogy az internetezők az egyes hirdetéseket ismerőseiknek átküldjék emailben, ami nagyban elősegítheti a webtartalom terjedését.
Nagy-Britanniában a harmadik leggyakoribb toborzási forma jelenleg az internetes keresés, ám a nagyvállalatoknál elterjedtebb az átlagnál, derül ki az elemzésből, melyet az Online Recruitment adott közre.