A harmadik legnépszerűbb a netes álláshirdetés

Az elmúlt három év során az offline álláshirdetések és a fejvadászcégek mellé feljött népszerűségben az internet. A brit cégek összességét tekintve a harmadik legnépszerűbb megoldás az online toborzás.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A száz vezető brit cég kétharmada hirdeti meg az üres álláshelyeket a website-ján, derült ki az IRS Employment Review nemrég publikált tanulmányából. A cégek az internetes oldalukon hirdetnek, majd ez alapján gyűjtik adatbázisba a jelentkezőket, és egyre fejlettebb szűrő rendszerek segítségével választják ki az ideális munkatársat. A cégek összességét tekintve pedig a harmadik legfontosabb megoldás a netes toborzás és kiválasztás.

A saját weboldal mellett gyakran használt eszköz az állásközvetítő site-okon való hirdetés, illetve a két módszer kombinációja: az állások meghirdetése a professzionális és közismert online toborzócégek oldalain, majd az érdeklődők átirányítása a céges oldalra, ahol részletesebb információkat kaphatnak. A száz legnagyobb brit vállalatból a felmérés szerint mindössze hét nem hirdeti meg a megüresedő pozíciókat az online csatornákon.

Az internetes toborzás leginkább ajánlott metódusa, ha a hirdető kitölthető jelentkezési lapokat és önéletrajzi formulákat tesz fel a netre, mivel így egységes formában jönnek be az információk. Az online toborzás és kiválasztás eleve jóval gyorsabb, mint a hagyományos, de ez a megoldás még gördülékenyebbé teszi a szűrési folyamatot.

A száz vizsgált cégből hatvanhat használta website-ját karriermendzsmentre is, és ebből tíz alkalmazott ennek a tartalomnak a fejlesztésére külön online toborzási szakértőt. A cégek hatvan százaléka lehetővé teszi az érdeklődőknek az álláslehetőségek szűrését is különböző szempontok szerint. Sokan a diplomás munkakeresőknek általános információs weboldalt tartanak fenn. A többség viszont nem teszi lehetővé, hogy az internetezők az egyes hirdetéseket ismerőseiknek átküldjék emailben, ami nagyban elősegítheti a webtartalom terjedését.

Nagy-Britanniában a harmadik leggyakoribb toborzási forma jelenleg az internetes keresés, ám a nagyvállalatoknál elterjedtebb az átlagnál, derül ki az elemzésből, melyet az Online Recruitment adott közre.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo