A harmadik legnépszerűbb a netes álláshirdetés

Az elmúlt három év során az offline álláshirdetések és a fejvadászcégek mellé feljött népszerűségben az internet. A brit cégek összességét tekintve a harmadik legnépszerűbb megoldás az online toborzás.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A száz vezető brit cég kétharmada hirdeti meg az üres álláshelyeket a website-ján, derült ki az IRS Employment Review nemrég publikált tanulmányából. A cégek az internetes oldalukon hirdetnek, majd ez alapján gyűjtik adatbázisba a jelentkezőket, és egyre fejlettebb szűrő rendszerek segítségével választják ki az ideális munkatársat. A cégek összességét tekintve pedig a harmadik legfontosabb megoldás a netes toborzás és kiválasztás.

A saját weboldal mellett gyakran használt eszköz az állásközvetítő site-okon való hirdetés, illetve a két módszer kombinációja: az állások meghirdetése a professzionális és közismert online toborzócégek oldalain, majd az érdeklődők átirányítása a céges oldalra, ahol részletesebb információkat kaphatnak. A száz legnagyobb brit vállalatból a felmérés szerint mindössze hét nem hirdeti meg a megüresedő pozíciókat az online csatornákon.

Az internetes toborzás leginkább ajánlott metódusa, ha a hirdető kitölthető jelentkezési lapokat és önéletrajzi formulákat tesz fel a netre, mivel így egységes formában jönnek be az információk. Az online toborzás és kiválasztás eleve jóval gyorsabb, mint a hagyományos, de ez a megoldás még gördülékenyebbé teszi a szűrési folyamatot.

A száz vizsgált cégből hatvanhat használta website-ját karriermendzsmentre is, és ebből tíz alkalmazott ennek a tartalomnak a fejlesztésére külön online toborzási szakértőt. A cégek hatvan százaléka lehetővé teszi az érdeklődőknek az álláslehetőségek szűrését is különböző szempontok szerint. Sokan a diplomás munkakeresőknek általános információs weboldalt tartanak fenn. A többség viszont nem teszi lehetővé, hogy az internetezők az egyes hirdetéseket ismerőseiknek átküldjék emailben, ami nagyban elősegítheti a webtartalom terjedését.

Nagy-Britanniában a harmadik leggyakoribb toborzási forma jelenleg az internetes keresés, ám a nagyvállalatoknál elterjedtebb az átlagnál, derül ki az elemzésből, melyet az Online Recruitment adott közre.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo