A cégvezetés is egy szakma...II.

A cégvezetők gyakran a saját bőrükön tapasztalják meg, hogy egy cég vezetése ugyanúgy egy szakma, mint a mérnöki tevékenység, vagy a villanyszerelés. Sőt, ez olyannyira igaz, hogy ahogy egy mérnök munkájában vétett legkisebb hiba is képes a rendszer működését veszélyeztetni, egy cégvezető legkisebbnek tűnő döntése is képes a cég stabilitását megingatni.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szervezés

A hatékony szervezés hiánya esetén szokott előállni az a helyzet, amikor "mindenki csinál mindent", illetve néhány fontos feladatot pedig "nem csinál meg senki".
A cégvezető alapvető érdeke, hogy olyan szervezeti felépítést legyen képes megvalósítani, amely elősegíti azt, hogy ne kelljen senkinek nap 12 órát dolgozni más munkáján, mindenkinek meglegyenek a saját felelősségi körei, posztjai és minden fontos funkció be legyen töltve. Létezik olyan szervezési struktúra, amely szintúgy alkalmazható egy 3 fős vállalkozásban, mint egy háromszáz fős vállalatnál. Manapság rengetek cég "túlnövi" magát. Ez a jelenség is csak a szervezési szakértelem hiánya miatt következhet be.

Vezetés

Hogyan érje el egy vezető az utasításainak teljesítését? Hogyan találja meg a megfelelő hangot a beosztottaival? Hogyan döntse el, hogy mikor, kit léptessen elő? Hogyan tudja tényleg objektíven mérni a munkatársak teljesítményét?
Sok vezető bukott már bele ezekbe a kérdésekbe. A vezetők nap mint nap olyan döntéseket hoznak, ami alapvetően képes megváltoztatni a cég, vagy a cég egy-egy területének életét. Egy vezetőnek tudnia kell, hogy hogyan találja meg a problémák valódi miértjeit és hogyan oldja meg azokat. Képesnek kell lennie úgy döntenie, hogy előre lássa döntéseinek következményeit.

Stratégiai tervezés

Minél inkább nem tervez előre egy vezető, annál inkább "vak". Olyan ez, mint az éjszakai autóvezetés. Mindig csak az előttünk levő útszakaszt látjuk, amit az autó lámpája bevilágít. Ha felkapcsoljuk a távolsági fényszórót, akkor a belátott útszakasz megduplázódik.
A stratégiai tervezés arra való, hogy a vezető folyamatosan láthassa, hogy hol áll a cég, hova akar eljutni és mit kell tennie azért, hogy a kijelölt úton haladjon váratlan buktatók nélkül.
Függetlenül attól, hogy mekkora egy vállalkozás, a tervezés nélkül úgy működik, mint a kivilágítatlan országúton lámpa nélkül közlekedő autós. "Vagy hazaér, vagy nem."

#page#

Pénzügyi tervezés

Hogyan tervezzem meg a bevételeimet és a kiadásaimat? Hogyan maradok fizetőképes?
Minél kevesebb a tudatosság a pénzügyi tervezésben, annál nagyobb veszélyt jelentenek a váratlan kiadások, az árfolyamok ingadozása.
Az egy tévhit, hogy a pénzüggyel csak a könyvelők és a gazdasági vezetők foglalkoznak. Egy cégvezetőnek olyan pénzügyi tervezési rendszert kell bevezetnie és alkalmaznia, amellyel nemcsak fizetőképes tud maradni, hanem a váratlan költségek sem fogják veszélyeztetni, akár még tartalékokat is tud képezni.
Ez csak azért tűnik vágyálomnak, mert a cégek vezetői általában ösztönök, és tapasztalatok alapján kezelik a pénzügyeket, nem pedig egy gyakorlatias, precíz tervezési rendszerrel.

Értékesítés

Mit tegyek, hogy tőlem vásároljanak? Hogyan kerülhetem el, hogy a versenytársak alacsonyabb árral elcsábítsák a vevőimet? Hogyan érjem el, hogy ne az ár legyen az egyetlen szempont?

Ma már nem elég az, ha egy üzletkötő, eladó, vagy értékesítő ért az eladandó termékhez.

A termékismeret az értékesítő "fegyvertárának" csak egyetlen darabja. Emellett még ugyanolyan fontos az emberismeret, tárgyalástechnika, kifogások kezelése, lezárási technika, és még sok egyéb olyan eszköz, amely abban segít, hogy a lehető legtöbb eladás jöjjön létre.

Fontos, hogy az értékesítési stratégia külön foglalkozzon a meglévő vevők megtartásával és az új vevők szerzésével is. A meglévő vevők szolgálnak a cég stabilitásának alapjául. Az új partnerek megnyerésével lesz képes a vállalkozás növekedni, terjeszkedni. Bármely cég, amely nem fordít figyelmet az értékesítési tevékenységének folyamatos fejlesztésére, óriás meg-nem-keresett bevételekkel számolhat. Minden olyan eladási lehetőséggel, amelytől azért estünk el, mert hagytuk, hogy csak az árról szóljon a verseny, vagy nem ismertük az odavágó értékesítési technológiát, a saját cégünknek okozunk kárt.. A mai piaci körülmények között minden elvesztett, vagy meg-nem-nyert vevővel nagyobb veszélybe kerülünk.

Folytatás következik...

Írta:
Keszthelyi Péter
30/688-3170
Tréner és konzultáns
COMLINE Tréning és Konzultáció
Bővebb információért kérjen részletes tájékoztatót a [email protected] e-mailcímen.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo