A biztosítási szektor vezeti a lógási rangsort

A Salary.com felmérése szerint az amerikaiak munkaidejük negyedében improduktívak, elsősorban a fiatalokra jellemző a lustaság.

Az egyesült államokbeli alkalmazottak saját bevallásuk szerint a napi nyolcórás munkaidőből több mint kettőt nem munkavégzéssel töltenek - ezt a megdöbbentő eredményt hozta az America Online és a Salary.com felmérése, melyet a Napi Gazdaság idéz. A tízezer megkérdezett személy válaszaiból az derül ki, hogy naponta átlagosan 2,09 órán át végeznek olyasmit, amit munkaidőben nem kellene.

A kutatók előzetesen csak egy óra lógásra számítottak. A több mint kétórányi lazítás azt jelenti, hogy az amerikai vállalatok évente 759 milliárd dollárnyi fizetést vesztegetnek el. A leggyakoribb improduktív időtöltés a nem a munkavégzéshez kapcsolódó internetezés: ezt az emberek 45 százaléka jelölte meg az első helyen. A második a munkatársakkal való nem szakmai beszélgetés, 23 százalékkal.

A férfiak és a nők lényegében ugyanannyit lógnak, a generációk között viszont nagy a különbség: a demográfiai hullámhegy tagjai (az 1950 és 1959 között születettek) csak 0,7 órára, a 20-25 évesek ellenben már 2 órára kapcsolódnak ki. A lustasági rangsort a biztosítási szektor vezeti napi 2,5 órával, utánuk jönnek az állami alkalmazottak (a tanárok nélkül) 2,4, majd a kutatásban és fejlesztésben dolgozók 2,3 órával.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo