A biztosítási szektor vezeti a lógási rangsort

A Salary.com felmérése szerint az amerikaiak munkaidejük negyedében improduktívak, elsősorban a fiatalokra jellemző a lustaság.

Az egyesült államokbeli alkalmazottak saját bevallásuk szerint a napi nyolcórás munkaidőből több mint kettőt nem munkavégzéssel töltenek - ezt a megdöbbentő eredményt hozta az America Online és a Salary.com felmérése, melyet a Napi Gazdaság idéz. A tízezer megkérdezett személy válaszaiból az derül ki, hogy naponta átlagosan 2,09 órán át végeznek olyasmit, amit munkaidőben nem kellene.

A kutatók előzetesen csak egy óra lógásra számítottak. A több mint kétórányi lazítás azt jelenti, hogy az amerikai vállalatok évente 759 milliárd dollárnyi fizetést vesztegetnek el. A leggyakoribb improduktív időtöltés a nem a munkavégzéshez kapcsolódó internetezés: ezt az emberek 45 százaléka jelölte meg az első helyen. A második a munkatársakkal való nem szakmai beszélgetés, 23 százalékkal.

A férfiak és a nők lényegében ugyanannyit lógnak, a generációk között viszont nagy a különbség: a demográfiai hullámhegy tagjai (az 1950 és 1959 között születettek) csak 0,7 órára, a 20-25 évesek ellenben már 2 órára kapcsolódnak ki. A lustasági rangsort a biztosítási szektor vezeti napi 2,5 órával, utánuk jönnek az állami alkalmazottak (a tanárok nélkül) 2,4, majd a kutatásban és fejlesztésben dolgozók 2,3 órával.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo