A bizalom alapja

A turisztikai termék bizalmi áru, a vendég többnyire látatlanban választ és csak az érkezés után szembesül, valójában milyen minőségi szolgáltatást kap a pénzéért.

2001-ben indult meg az a munka, amely egy teljesen új, minden szolgáltatási folyamatra kiterjedő minősítési rendszerkialakítását célozta meg a turizmusban. A program ötletgazdája, és elindítója László József, a SAS légitársaság egykori magyarországi igazgatója a pályázatot beharangozó sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a minőség mérhetősége és garantálása a vendég bizalmának alapja. A bizalom megteremtése pedig - az internet térhódításával együtt járó személyes kontaktus csökkenés miatt - egyre nehezebb a turizmusban részt vevő vállalkozásoknak.

A több éves előkészítés eredményeként az Európában is alkalmazott elméleti és gyakorlati ismeretek és tapasztalatok (Total Quality Mangement, Európai Kiválóság Díj) felhasználásával, mintegy 30 hazai szakember közreműködésével került kidolgozásra a Magyar Turizmus Minőségi Díj program. A program koordinálását 2004-ben az Országos Idegenforgalmi Bizottság (OIB) vette át, fejlesztette tovább, s indította el - meghívásos pályázat formájában - a próba projektet. A pilote program keretében finomították és véglegesítették a projektet, így 2006-ban már nyilvános pályázaton vállalhatják a szállodák és éttermek a megmérettetést.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj elnyeréséért a pályázók a jelentkezést követően külön felkészítésben vesznek részt, majd egy 300 (éttermek), illetve 600 (szállodák) kérdésből álló önértékelést kell elvégezniük és benyújtaniuk, mint pályázati anyagot. A jelentkezőket ezután 2 fős értékelő bizottság keresi fel inkognitóban, s végzi el a részletes ellenőrzést, felmérést. Ennek alapján az értékelők tesznek javaslatot a Díj elnyerésére méltó szolgáltatókra. A végleges döntést az OIB által felkért szakmai bíráló bizottság hozza meg. A pályázatot minden év január 31-ig írják ki, a végső döntést december 15-ig hozzák meg, az ünnepélyes díjátadásra a következő évi UTAZÁS kiállítás megnyitóján kerül sor.

A pilote programban való részvételre 6 szállodát és 9 éttermet kért fel az OIB. Közülük a Flamenco Congress Park szálloda (Budapest), Gróf Apponyi Kastélyszálló (Hőgyész), a Kolping Családi szálloda (Alsópáhok), a Pelion szálloda (Tapolca), a Taverna szálloda (Budapest) és a Hotel Barátság (Hajduszoboszló), valamint a Caffé Pierrot (Budapest) a Gundel étterem (Budapest), a La Maréda étterem (Győr) és az Aranykacsa étterem (Pécs) veheti majd át elsőként Magyarországon a Magyar Turizmus Minőségi Díjat a 2006-os UTZÁS kiállításon.

Az OIB elnöke, dr. Wolff Péter a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a pályázaton való részvétel nem csupán a Díj elnyerése szempontjából lehet fontos a vállalkozásoknak, hanem a kritériumrendszer megadja számukra azokat a szempontokat is, melyek alapján működniük kell versenyképességük megőrzése, a minőségi követelményeknek való megfelelés érdekében.

A 2006-os pályázati kiírás erről a honlapról már letölthető.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo