A bizalom alapja

A turisztikai termék bizalmi áru, a vendég többnyire látatlanban választ és csak az érkezés után szembesül, valójában milyen minőségi szolgáltatást kap a pénzéért.

2001-ben indult meg az a munka, amely egy teljesen új, minden szolgáltatási folyamatra kiterjedő minősítési rendszerkialakítását célozta meg a turizmusban. A program ötletgazdája, és elindítója László József, a SAS légitársaság egykori magyarországi igazgatója a pályázatot beharangozó sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy a minőség mérhetősége és garantálása a vendég bizalmának alapja. A bizalom megteremtése pedig - az internet térhódításával együtt járó személyes kontaktus csökkenés miatt - egyre nehezebb a turizmusban részt vevő vállalkozásoknak.

A több éves előkészítés eredményeként az Európában is alkalmazott elméleti és gyakorlati ismeretek és tapasztalatok (Total Quality Mangement, Európai Kiválóság Díj) felhasználásával, mintegy 30 hazai szakember közreműködésével került kidolgozásra a Magyar Turizmus Minőségi Díj program. A program koordinálását 2004-ben az Országos Idegenforgalmi Bizottság (OIB) vette át, fejlesztette tovább, s indította el - meghívásos pályázat formájában - a próba projektet. A pilote program keretében finomították és véglegesítették a projektet, így 2006-ban már nyilvános pályázaton vállalhatják a szállodák és éttermek a megmérettetést.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj elnyeréséért a pályázók a jelentkezést követően külön felkészítésben vesznek részt, majd egy 300 (éttermek), illetve 600 (szállodák) kérdésből álló önértékelést kell elvégezniük és benyújtaniuk, mint pályázati anyagot. A jelentkezőket ezután 2 fős értékelő bizottság keresi fel inkognitóban, s végzi el a részletes ellenőrzést, felmérést. Ennek alapján az értékelők tesznek javaslatot a Díj elnyerésére méltó szolgáltatókra. A végleges döntést az OIB által felkért szakmai bíráló bizottság hozza meg. A pályázatot minden év január 31-ig írják ki, a végső döntést december 15-ig hozzák meg, az ünnepélyes díjátadásra a következő évi UTAZÁS kiállítás megnyitóján kerül sor.

A pilote programban való részvételre 6 szállodát és 9 éttermet kért fel az OIB. Közülük a Flamenco Congress Park szálloda (Budapest), Gróf Apponyi Kastélyszálló (Hőgyész), a Kolping Családi szálloda (Alsópáhok), a Pelion szálloda (Tapolca), a Taverna szálloda (Budapest) és a Hotel Barátság (Hajduszoboszló), valamint a Caffé Pierrot (Budapest) a Gundel étterem (Budapest), a La Maréda étterem (Győr) és az Aranykacsa étterem (Pécs) veheti majd át elsőként Magyarországon a Magyar Turizmus Minőségi Díjat a 2006-os UTZÁS kiállításon.

Az OIB elnöke, dr. Wolff Péter a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a pályázaton való részvétel nem csupán a Díj elnyerése szempontjából lehet fontos a vállalkozásoknak, hanem a kritériumrendszer megadja számukra azokat a szempontokat is, melyek alapján működniük kell versenyképességük megőrzése, a minőségi követelményeknek való megfelelés érdekében.

A 2006-os pályázati kiírás erről a honlapról már letölthető.

Véleményvezér

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo