A motorral együtt az Ercsiben gyártott vezérműtengely is díjazott lett - azaz az "Év motorja 2005" címet nyerte az 1-1.4-es kategóriában. Az "erőforrást" - és így a dupla vezérműtengelyét - a FIAT és a GM hasznosítja, az utóbbi 1.3-as turbódízel formájában. A Musashi magyarországi üzemében készülő vezérműtengelyről Nagy András, a Musashi Hungary Ipari Kft. igazgatója kifejtette, a motornak adományozott díj cégüknek is elismerés. Magát a motort egyébként Lengyelországban szerelik össze és onnan szállítják Európa különböző autógyáraiba. A kis súly és a 70 lóerős teljesítmény, valamint a 170 nm nyomaték lehetővé teszi, hogy sokféle autóban használható ez a korszerű hajtómű. Az igazgató szerint a vezérműtengelyek gyártási mennyisége - épp e közkedveltségnek köszönhetően - további, mintegy 20 százalékkal növekszik az elkövetkező időben.
Az "Év motorja" döntőbizottságában egyébként 56 szakújságíró vett részt. A versenyben minden olyan motort teszteltek, amelyet több országban is árusítanak. Hatvan olyan motort vettek fel listájukra, amelyek az elmúlt 12 hónapban kerültek a piacra. A győztes 1.3-as dízelmotorra az úgynevezett Multijet technológia jellemző, amelyet a FIAT kutatóközpontja dolgozott ki. A Multijet technológia elektronikus ellenőrzés révén gondoskodik a motor minél halkabb működéséről, és segítségével csökkenteni lehet az üzemanyag kibocsátást, és növelni a motor teljesítményét.