A beszállító is büszke lehet

A Magyarországon gyártott vezérműtengelyre is "átterjed" a nemzetközi szakmai elismerés. A Musashi Ercsiben lévő üzemében készülő egységet az év motorjába építi be a FIAT és A GM.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A motorral együtt az Ercsiben gyártott vezérműtengely is díjazott lett - azaz az "Év motorja 2005" címet nyerte az 1-1.4-es kategóriában.  Az "erőforrást" - és így a dupla vezérműtengelyét - a FIAT és a GM hasznosítja, az utóbbi 1.3-as turbódízel formájában.  A Musashi magyarországi üzemében készülő vezérműtengelyről Nagy András, a Musashi Hungary Ipari Kft. igazgatója kifejtette, a motornak adományozott díj cégüknek is elismerés. Magát a motort egyébként Lengyelországban szerelik össze és onnan szállítják Európa különböző autógyáraiba. A kis súly és a 70 lóerős teljesítmény, valamint a 170 nm nyomaték lehetővé teszi, hogy sokféle autóban használható ez a korszerű hajtómű. Az igazgató szerint a vezérműtengelyek gyártási mennyisége - épp e közkedveltségnek köszönhetően - további, mintegy 20 százalékkal növekszik az elkövetkező időben.

Az "Év motorja" döntőbizottságában egyébként 56 szakújságíró vett részt. A versenyben minden olyan motort teszteltek, amelyet több országban is árusítanak. Hatvan olyan motort vettek fel listájukra, amelyek az elmúlt 12 hónapban kerültek a piacra. A győztes 1.3-as dízelmotorra az úgynevezett Multijet technológia jellemző, amelyet a FIAT kutatóközpontja dolgozott ki. A Multijet technológia elektronikus ellenőrzés révén gondoskodik a motor minél halkabb működéséről, és segítségével csökkenteni lehet az üzemanyag kibocsátást, és növelni a motor teljesítményét.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo