A növekedés adatainak egyikét-másikát - az eladott jegyek száma 7 %-kal, az utazások száma 8 %-kal lett több - ugyan nem könnyen érti meg a kívülálló, de azt kiolvashatja a MÁV közleményéből, hogy a vasúttársaság elégedett az éppen egy évvel ezelőtt bevezetett rendszerével. A MÁV Rt. egy évvel ezelőtt, 2004. augusztus 29-én vezette be a Budapest-Vác-Szob (70-es) és a Budapest-Veresegyház-Vác (71-es) vonalakon az ütemes menetrendet. Az elővárosi utasok gyorsabb eljutás iránti igényének eleget téve a 70-es vonalon ezen felül egy úgynevezett zónázó közlekedési rendszert is kialakított a MÁV, amely sikeresen beváltotta a vasúttársaság és az utasok reményeit. A 70-es és 71-es vonalakon bevezetett ütemes menetrend az azóta eltelt egy év tapasztalatai, eredményei szerint sikeres: az eladott jegyek száma 7 százalékkal, az utazások száma 8 százalékkal, az utaskilométer 8,6 százalékkal, a reálértéken számított bevétel pedig 10 százalékkal nőtt.
Az ütemes menetrenden és a zónázó struktúrán felül a MÁV mindkét vonalon jelentős számú további, úgynevezett gyorsított vonatot állított be a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban. Az egy éve bevezetett új menetrend sikerére való tekintettel a 2005/2006. évi menetrendben a MÁV Rt. a Budapest-Vác-Szob vasútvonalon a zónázó közlekedési rendet egy órával kiterjeszti, továbbá a gyorsított járatokat is minden munkanap közlekedteti majd.