A tavalyi reálbércsökkenés agyoncsapta a használtautó-importot

2023-ban 105 662 import használt személyautó kapott hazai rendszámot a DataHouse adatai szerint. Ez a szám 16,2 százalékkal marad el az egy évvel korábbi értéktől. A behozott használt autók száma egész évben a havi 9 ezres átlagos szint körül mozgott, ami jelentősen elmarad az előző évek havi 10-11 ezres behozatali átlagától. Az elmúlt hónapban pedig mindössze 7 145 volt a forgalomba helyezések száma, ami még a szigorú covid-lezárások idején tapasztalt 7 600-as havi minimumot sem érte el.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Hosszú idő óta 2023-ban fordult elő először, hogy – bár ezen a piacon is történt kisebb visszaesés – több új autót (107 720 járművet) helyeztek forgalomba, mint használtat.

„A tavalyi reálbércsökkenés miatt kialakult átmeneti keresleti sokk az autópiacokon belül elsősorban a használtautó-import szegmensét érintette. A belföldi adásvételek száma ugyanis hozta a 2022-es szintet, és az újautó-értékesítésben is csupán 3,4 százalékos volt a visszaesés az előző évhez képest – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Az alacsony behozatali számokért több tényező együttes hatása lehet a felelős. Egyrészt a gazdasági nehézségek miatt a nyugati piacokon is megnőtt az érdeklődés a használt autók iránt, ami felfelé mozdította az árakat. Másrészt a jövedelmi helyzet romlása miatt idehaza a megmaradt vásárlók is óvatosabbá váltak, és a jobban nyomon követhető előélettel rendelkező belföldi kínálat felé fordultak.”

A behozott használt autók közötti márkasorrendet hagyományosan a Volkswagen (13 százalék) vezeti, a második helyről azonban a Ford (9 százalék) 2023-ban leszorította az Opelt (8,8 százalék). Az Audi (6,9 százalék) negyedik helye változatlan, ugyanakkor a következő helyeken szintén helycsere történt: a Mercedes (6 százalék) a nyolcadik helyről az ötödikre ugrott, megelőzte a BMW-t (5,6 százalék), a Toyotát (5,1 százalék) és a Hyundai-t (4,5 százalék) is.

2024-es várakozások

A JóAutók.hu várakozásai szerint az év első néhány hónapjában érdemi fordulat nem várható a használtautó-behozatalban: bár lehetnek kiugró hónapok, a forgalom csak lassan, fokozatosan kezdhet majd visszatérni a 10 ezres tartomány közelébe. Ezt a folyamatot erősítheti, hogy amennyiben a nagy európai piacok (elsősorban is a fő beszerzési forrást jelentő Németország) gazdasága ismét magára talál, külföldön ismét nagyobb választékból és kedvezőbb áron, kevesebb kompromisszum vállalásával lehet majd autóhoz jutni.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo