A számok enyhe javulást mutatnak, de repülőrajtnak se híre, se hamva

A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 lett – közölte az Üzleti Jelentések a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT). Márciusban a válaszadók az előző hónaphoz képest további fellendülésről számoltak be.

A 2025 márciusi BMI index nőtt a februári (51,1) értékhez képest. Március átlag alatti hónapnak számít (az 1995 óta mért hosszú távú átlag értéke 52,6; a márciusi értékeké 52,1). A most mért szezonálisan kiigazított BMI indexérték a tizenegyedik legkisebb e havi érték.

A BMI összetevői 

A termelési mennyiség indexe csökkent ebben a hónapban, az 50,0 pont feletti érték a termelt mennyiség bővülését mutatja. 1995 óta ez a kilencedik legalacsonyabb e havi érték. Az új rendelések indexe csökkent, ám az index az új rendelések állományának emelkedését jelzi. 1995 óta ez a nyolcadik legalacsonyabb e havi érték.

A szállítási átfutási idő indexe csökkent februárhoz képest. Az eddigi e havi értékeket vizsgálva az idei a nyolcadik legkisebb érték 1995 óta. A vásárolt készletek index nőtt, értéke 50,0 pont felett áll, s ezzel enyhe fellendülést mutat. Az e havi indexérték a tizedik legmagasabb érték 1995 óta. A foglalkoztatottsági index emelkedett, ebben a hónapban enyhe fellendülést mutat. Az indexérték a tizenkettedik legmagasabb e havi érték.

A beszerzési mennyiség indexe nőtt az előző felméréshez képest. A mostani indexérték alacsonyabb az elmúlt három év átlagánál, emellett az tizennegyedik legmagasabb e havi adat. A beszerzési árak esetében az e havi index nőtt, az indexérték összességében az árak erős emelkedését jelzi. A mostani indexérték 1995 óta vizsgálva az tizenegyedik legmagasabb e havi érték.

A késztermékkészletek indexe márciusban nőtt az előző hónaphoz képest, értéke a készletszint további emelkedésére utal. A korábbi e havi értékeket vizsgálva az idei érték átlag felettinek tekinthető, ez a negyedik legmagasabb e havi indexérték 1995 óta. 2020-ban hat bővülő hónapot mértek, 2021-ben és 2022-ben is tízet, 2023-ban ismét hatot, 2024-ben pedig négyet.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo