A fiatalok társadalmi nyomás alatt vannak
A magas életszínvonal elérése mindig fontos a magyarok számára, de a helyi válaszadók közül 10-ből 6-nak hozzá kellett nyúlnia a megtakarításaihoz, hogy lépést tudjon tartani a családja és barátai költéseivel.
Az Y-generáció a leginkább hajlamos arra, hogy társadalmi nyomás hatására költsön (52 százalék szemben az átlagos 45 százalékkal). A 18-24 éves korosztály különösen érintett az olyan vásárlásokban, amelyeket nem engedhetnek meg maguknak (26 százalék az átlag 13 százalékkal szemben), míg a Baby boom-generáció tagjai (65 év felettiek) nagyobb arányban nyilatkoztak úgy, hogy nincsenek megtakarításaik (22 százalék).
Pénzügyi választások: nagy projektek vagy rövid távú élvezetek?
Tízből négy magyar (42 százalék) inkább lemondana egy új autó vásárlásáról, ha választani kellene egy fontos beszerzés és egy bűntudatos öröm között, különösen a 45-54 évesek körében (52 százalék). A magyarok voltak azok, akik az összes európai közül a leginkább hajlandóak elhalasztani a lakásvásárlásra való megtakarítást a közép- vagy rövidtávú elégedettségek javára (41 százalék, a legmagasabb arány 58 százalék az 18-24 év közötti korosztályban). 19 százalék halasztaná el a saját vállalkozás indítására való megtakarítást, míg 14 százalék pedig a gyermekvállalást tolná későbbre (a legmagasabb arány, 25 százalék, a 25-34 évesek körében).