Az anyagi stressz mellett a megkérdezettek jelentős része kételkedik abban, hogy képes-e változtatni pénzügyi helyzetén, ami tovább súlyosbítja a problémát. A válaszadók negatívan látják a helyzetüket, a magyarok azonban az átlaghoz képest is borúlátóbbak: míg az európaiak 27 százaléka kételkedik abban, hogy képes lenne jobban fizető állást találni, addig a magyarok 31 százaléka érez így. Nagyfokú határozottságot mutat ebben a kérdésben a Z generáció, mivel 50 százalékuk bízik az előrelépésben. Eközben a baby boomerek kiszorítva érezhetik magukat a munkapiacon, csak 21 százalékuk hisz abban, hogy feljebb léphet. A nyaralásra fordított kiadásokkal kapcsolatban erős bizonytalanságot fejezünk ki: az európaiak átlagosan abban bíznak, hogy megengedhetnek maguknak egy rendes nyaralást, azonban a magyaroknak közel fele (42 százalék) pesszimista ezen a téren, vagyis úgy gondolja, hogy idén nem fog eljutni egy hét napos nyaralásra.