2024-ben több mint 17 millió darab elektromos járművet adtak el világszerte. A kínai gyártók agresszíven keresték a nemzetközi lehetőségeket, megfizethető járműveket kínálva, gyakran aláígérve a helyi versenytársaknak.
A piacra jutás azonban régiónként jelentősen eltért. Az Egyesült Államok és Kanada az egyetlen piac, ahol a kínai gyártású elektromos járművek nincsenek jelen. Az Egyesült Államok határozott álláspontot képvisel a kínai elektromos járművekkel szemben, 2024-ben 100 százalékos vámot vetett ki. A közelmúltban pedig olyan törvényeket fogadtak el, amelyek megtiltják a kínai technológiát az EV-kben az amerikai utakon. Tekintettel az Egyesült Államokkal fennálló mély gazdasági kapcsolataira, Kanada követte az USA példáját azonos vámokkal.
Európa nyitottabb a kínai elektromos járművek tekintetében, és óvatos hazai autóipar védelmével kapcsolatban. 2024-ben egy szubvencióellenes vizsgálatot követően az EU változó BEV-importvámokat vezetett be bizonyos kínai autógyártók esetében.
Eközben az erős hazai autóiparral nem rendelkező országokban a kínai elektromos járművek gyorsan piaci részesedést szereztek. Ez különösen nyilvánvaló a szomszédos ázsiai országokban, valamint Dél- és Közép-Amerikában, ahol a kínai gyártók agresszív terjeszkedést folytatnak azáltal, hogy elkezdik építeni a termelési kapacitást és kihasználják a megfizethető elektromos járművek iránti keresletet.