A gigaberuházás nagyjából 1000 milliárd forintba, kilométerenként körülbelül 15 millió euróba kerül. Az európai számvevőszék jelentése szerint Európában a nagysebességű vasútvonalak épültek ki 10-15 millió euró/kilométer értéken az elmúlt pár évben. A mi projektünk azért nagyon messze áll attól a műszaki színvonaltól, amit egy nagy sebességű szakasz jelent kontinensünkön. Például a mi esetünkben nem kell minden szintbeli kereszteződést megszüntetni, ami önmagában nem olcsó mulatság. A csúszás azért következik be, mert a kínai kivitelezők nem tudnak olyan, az európai szabványnak megfelelő biztosítórendszert kiépíteni, amilyen szükséges ahhoz, hogy 160 kilométer per órával is haladhassanak a vonatok. A költségek pedig csak nőnek és nőnek az infláció, meg az időveszteség miatt.
A gigaár ellenére nem lesz kész határidőre a Budapest-Belgrád vasútvonal
Meglepő módon a szerb elnök jelentette be, hogy várhatóan egy éves csúszással készül csak el a két ország gigaberuházása, amelynek ára bőségesen meghaladja az európai szabványt.
Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?
Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. december 10. 15:30
Véleményvezér
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből
A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot
A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet
Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait
Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.