A területnek a jelentőségét ezzel érzékeltette Horváth Zsolt Csaba, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára a Magyar Logisztikai Egyesület kiadásában megjelent Logisztikai Évkönyv 2005 című kiadvány bemutatójány.
Horváth Zsolt Csaba a könyvet ismertető eseményen, 2005. december 19-én kiemelte, hogy a logisztikai központok csak akkor fejlődhetnek, ha biztosított a közvetlen vasúti összeköttetés és a legközelebbi gyorsforgalmi úthoz az oadvezető út. Magyarországon a logisztika főváros-centrikussága nem kedvező, viszont az állami támogatással kiépült 13 kiemelt logisztikai központ mindegyike elérhető vasúttal, s csaknem valamennyi autópályával is- hangzott el. Kiemelt logisztikai központ működik Sopronban, Győrben, Székesfehérváron, Csepelen, Nagytétényben, Soroksáron, Baján, Szolnokon, Miskolcon, Debrecenben és Záhonyban. Nagykanizsán és Szegeden már kijelölték a területet, ahol a jövőben megindulhat a fejlesztés.
Knoll Imre professzor a 30, elsősorban trendeket felvázoló és nemzetközi kitekintést adó tanulmányt tartalmazó kötet hátterét ismertetve elmondta: a magyarországi logisztikai piac mérete mintegy 1.000 milliárd forint, és 400-500 cég működik teljesen, vagy részben e területen.