3,8 százalék a drágulás

A várt 3,6 százalék helyett 3,8 százalék volt az egy éves drágulás, májusban leginkább a benzin és az idényáras élelmiszerek ára emelkedett a legjobban.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2005. júniusában 3,8 százalékkal voltak magasabbak a fogyasztói árak, mint egy évvel korábban. A KSH adatai szerint az egyhavi (május-júniusi) áremelkedés 0,3 százalékos volt, míg az első félévben összesen 3,7 százalékkal emelkedtek az árak.

A vártnál (3,6 százalék) kissé magasabb inflációt (3,8 százalék) elsősorban az élelmiszerek árának emelkedése okozta. Míg a sertészsír, a cukor és a tojás ára csökkent (mínusz 1,1-2,7 százalék), az idényáras élelmiszerek 6,9 százalékkal kerülnek többe. (Ez utóbbiak hatása nélkül az élelmiszerek csak 0,1 százalékkal drágultak volna.)Az élelmiszerek ára éves összevetésben az átlag alatt, 3,6 százalékkal nőtt, ezen belül a sertészsír 44 százalékkal lett drágább, a liszt 24 százalékkal olcsóbb.

Májushoz képest csökkent a ruhák, a tartós fogyasztási cikkek és szolgáltatások ára, az átlagosnál többet drágultak a szeszes italok, a dohányáruk és a különféle üzemanyagok. Csak az üzemanyagok (benzin, dízelolaj) 2,2 százalékkal drágultak májushoz, 10 százalékkal a múlt év júniusához képest.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo