180 fokos fordulatot vett a magyarok sörfogyasztása

„A tavalyi adatok alapján a sörfogyasztás a volumen helyett a minőség felé mozdult el” – állítják az Auchan szakértői. A klasszikus ízek a legkedveltebbek, emellett a csökkentett energia- és alkoholtartalom került előtérbe. A legjobban a jó idő növeli meg a fogyasztást, a nagyobb sportesemények pedig pár százalékkal. Ahogy általában a vásárlást is 1/3-2/3 arányban a nők végzik, úgy a sört is több hölgy veszi le a polcról, mint férfi. Az árérzékenység miatt ebben a kategóriában is népszerűek a kedvező ár-érték arányt képviselő sajátmárkás termékek.

Erre a 2022-es novemberi vb világított rá, amikor egyáltalán nem volt jó idő, és a közös szurkolás alatt nőtt ugyan a sörfogyasztás, de nem számottevően. Idén viszont nyáron lesznek a nagy sportesemények, a foci eb és az olimpia, amelyek várhatóan a jó idővel együtt már jelentős forgalomnövekedést eredményeznek majd. Bár a szezonalitás tartja magát, az is megfigyelhető, hogy a fogyasztás egyre jobban kitolódik, és már nem csak a nyár slágerterméke a sör. Különösen a klasszikus ízek fogynak jól egész évben. 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo