Egyáltalán nem érzékelik az infláció csökkenését a cégek

Továbbra is az infláció határozza meg a legtöbb hazai nagyvállalat jövedelmezőségét, annak ellenére is, hogy már 4 százalék alá süllyedt. A hazai nagyvállalatok éves várakozásait mutató K&H nagyvállalati növekedési index eredményei alapján ugyanis a cégek többségénél még mindig ez akadályozza leginkább a működést, mégpedig azért, mert a beszerzési árak emelkedésének mértékét nem tudják beépíteni eladási áraikba.

A magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó kilátásait mutató K&H nagyvállalati növekedési index eredményei alapján még mindig az infláció határozza meg leginkább a cégek működését.

„Az első negyedévben 52-ről 60 százalékra nőtt azoknak a vállalatoknak az aránya, ahol a fogyasztói árak emelkedése várhatóan döntően befolyásolja a jövedelmezőséget a következő 12 hónapban. Vagyis annak ellenére, hogy január óta 4 százalék alá süllyedt az infláció, továbbra is ez befolyásolhatja leginkább a nagyvállalatok jövedelmezőségét. Ezt követik a beszállítói árak és a forintárfolyam változása, illetve a hazai vevőkkel való kapcsolat – ezek a tényezők a cégek közel felénél meghatározók” – tájékoztatott Hodina Péter, a K&H Vállalati banki értékesítési igazgatóságának vezetője a hazai nagyvállalatok jelenlegi helyzetét illetően.

„Fontos megemlíteni, hogy habár egyelőre a cégek alig ötödét (19 százalék) érinti a külföldi vevőkkel való kapcsolat, az elmúlt két negyedévben rendre emelkedett ennek befolyásoló hatása, így a jövőben érdemes lesz odafigyelni rá. Az exportpiacok ugyanis sajnos okozhatnak még negatív meglepetést a hazai gazdaságnak az elkövetkezendő egy évben” – hívta fel a figyelmet a lehetséges kockázatokra a vállalati szakember.

Nem tudják beépíteni az árakba az inflációt

Habár úgy tűnik, mintha a cégek nem vették volna észre az infláció drasztikus mérséklődését, valójában amiatt ennyire meghatározó az elmúlt másfél év kiugró áremelkedésének hatása, mert a visszafogott kereslet miatt nem nagyon tudnak árat emelni a nagyvállalatok, így a beszerzési árak emelkedését nem tudják érvényesíteni az eladási áraikban.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo