Egyáltalán nem érzékelik az infláció csökkenését a cégek

Továbbra is az infláció határozza meg a legtöbb hazai nagyvállalat jövedelmezőségét, annak ellenére is, hogy már 4 százalék alá süllyedt. A hazai nagyvállalatok éves várakozásait mutató K&H nagyvállalati növekedési index eredményei alapján ugyanis a cégek többségénél még mindig ez akadályozza leginkább a működést, mégpedig azért, mert a beszerzési árak emelkedésének mértékét nem tudják beépíteni eladási áraikba.

A magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó kilátásait mutató K&H nagyvállalati növekedési index eredményei alapján még mindig az infláció határozza meg leginkább a cégek működését.

„Az első negyedévben 52-ről 60 százalékra nőtt azoknak a vállalatoknak az aránya, ahol a fogyasztói árak emelkedése várhatóan döntően befolyásolja a jövedelmezőséget a következő 12 hónapban. Vagyis annak ellenére, hogy január óta 4 százalék alá süllyedt az infláció, továbbra is ez befolyásolhatja leginkább a nagyvállalatok jövedelmezőségét. Ezt követik a beszállítói árak és a forintárfolyam változása, illetve a hazai vevőkkel való kapcsolat – ezek a tényezők a cégek közel felénél meghatározók” – tájékoztatott Hodina Péter, a K&H Vállalati banki értékesítési igazgatóságának vezetője a hazai nagyvállalatok jelenlegi helyzetét illetően.

„Fontos megemlíteni, hogy habár egyelőre a cégek alig ötödét (19 százalék) érinti a külföldi vevőkkel való kapcsolat, az elmúlt két negyedévben rendre emelkedett ennek befolyásoló hatása, így a jövőben érdemes lesz odafigyelni rá. Az exportpiacok ugyanis sajnos okozhatnak még negatív meglepetést a hazai gazdaságnak az elkövetkezendő egy évben” – hívta fel a figyelmet a lehetséges kockázatokra a vállalati szakember.

Nem tudják beépíteni az árakba az inflációt

Habár úgy tűnik, mintha a cégek nem vették volna észre az infláció drasztikus mérséklődését, valójában amiatt ennyire meghatározó az elmúlt másfél év kiugró áremelkedésének hatása, mert a visszafogott kereslet miatt nem nagyon tudnak árat emelni a nagyvállalatok, így a beszerzési árak emelkedését nem tudják érvényesíteni az eladási áraikban.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo