Olcsóbb, zöldebb, mégsem keressük! Miért?

A környezetkímélő technológiákat, szolgáltatásokat kínáló, ún. cleantech" vállalatoknak sokkal jobban kellene kommunikálniuk termékeik és szolgáltatásaik előnyeit, hogy felgyorsítsák azok piaci elfogadottságát. A Weber Shandwick legújabb kutatása szerint a gyenge minőségű kommunikáció jelentősen lelassítja a zöld technológiák piacának fejlődését.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ egyik vezető kommunikációs tanácsadó cége, a Weber Shandwick és a KRC Research közös tanulmánya szerint a gyártók és szolgáltatók gyenge minőségű kommunikációja számottevően lassítja a környezetkímélő technológiák  („cleantech") elterjedését. A Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban megkérdezett összesen 400 beszerzési vezető közel egyharmada (29%) egyáltalán nem kap információt cleantech vállalatoktól. További egynegyedük (26%) kap ugyan híreket, de nem elegendőt, míg 11% szerint a kapott információ túl bonyolult.

A Weber Shandwick tanulmánya rámutat, hogy az európai vállalkozások 60%-a napjainkban ugyanolyan fontosnak tartja a környezetbarát beszerzést, mint a gazdasági visszaesést megelőzően, sőt 25% szerint a jövőben még nagyobb hangsúlyt kapnak majd a környezetbarát technológiák. Csupán a megkérdezettek 14% véli, hogy e terület alacsonyabb prioritást élvez majd a későbbiekben.

Félnek a magas költségektől

Annak ellenére, hogy Európában tíz nagy szervezetből nyolc rendelkezik cleantech beszerzési politikával, a megkérdezett döntéshozók fele szerint a magas költségekkel kapcsolatos percepciók nagyban akadályozzák a „zöld befektetéseket".

A versenyelőnyt a vállalatok azzal tudják megszerezni, ha megmutatják, miképp lehet megtakarításokra vagy egyéb előnyökre szert tenni „zöld beszerzések" révén - emelte ki a Weber Shandwick Technology ügyvezető igazgatója, Michelle McGlocklin.

Van jövője a szektornak

A Weber Shandwick közép-európai ügyvezető igazgató-helyettese, a cleantech szektorért is felelős Karvalics Attila szerint az elkövetkező évtizedben a cleantech a második legnagyobb feltörekvő iparággá válik Európában a biotechnológia után.  Karvalics kiemelte, hogy csak tavaly mintegy 900 millió euró befektetés realizálódott a cleantech szektorban Európában, és az EU kohéziós politikája alapján további 105 milliárd euró befektetés jelenik majd meg ugyanitt az elkövetkezendő évtizedben.

Karvalics Attila szerint a szektor Magyarországon is egyre erősödik, de itthon még hiányoznak a létfontosságú alapok a terület látványos fejlődéséhez: „Intézményi szinten túl sok gazdája van a környezettudatos technológiákat kínáló szektornak, nincs közös vízió, nincsenek megfelelő tudásközpontok, nincs elegendő számú szakértő, aki fel tudná gyorsítani a technológiák elterjedését, vagy akár csak a megfelelő pályázatok megszületését és végrehajtását. Ráadásul itthon is ritkán látni professzionális kommunikációt a szektorban."

Karvalics szerint a sikeres exit stratégiák hiánya is jelentősen hátráltatja a szektor fejlődését. A technológiai előnyök és azok kommunikációja mellett a kiváló vállalati image-nek is egyre meghatározóbb szerepe lesz a szektor cégeinek jövőbeli sikerében - véli a szakember.

A tanulmány megállapításai:
• Míg Németországban a szervezetek közel háromnegyedének vannak „cleantech” irányelvei, addig az Egyesült Királyságban a válaszadóknak alig több mint a fele rendelkezik ilyenekkel.
• Franciaországban a válaszadók kétharmada a költségeket találja a cleantech elterjedése legnagyobb akadályának, míg a németeknél kevesebb, mint 40% gondolja ugyanezt.
• A német és spanyol szervezetek 83%-a felméri az alvállalkozók környezeti teljesítményét, Franciaország esetében ez az arány kevesebb, mint 50%.
• A gazdasági visszaesés eredményeként a spanyolok és franciák nagyobb hangsúlyt fektetnének a környezetbarát technológiák felhasználására (37 vs. 28%), míg a németek és az angolok nem tartják ezt olyan fontosnak (17 és 16%).

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo