Mindenkibe be kell csepegtetni az egyéni felelősséget

A boldogságot fogyaszthatta nagykanállal a Piac & Profit konferenciájának hallgatósága, mintegy felüdülésnek is tűnt Bagdy Emőke pszichológus előadása a két világvégi hangulatú korábbi referátumhoz képest.

S nemcsak azért, mert a reménység professziójának nevezte az általa képviselt tudományágat. Az ember, az univerzum páratlansága képes a sokaságban való együttélésre. A világban az információ hordozója is az ember, az elméje. Küzdelmeit pedig mindenkinek, mint saját információja hatalmával rendelkező embernek kell megvívnia. Bagdy Emőke az egészség, a boldogság és a boldogulás mikéntjét igyekezett megvizsgálni előadásában.

A medicina persze a konkrét betegségekre koncentrál, s nem a nagy egész tükrében nézi az embert, s a testi problémát. A szervi fájdalomra koncentrál, s kémiai kényszerzubbonyt húzunk az emberi fájdalomra. Pedig a nagy rendszernek másmilyenek az üzenetei... Idővel azt látjuk, hogy mindentől függővé válunk, s röghöz kötött gondolkodással soroljuk be az egyes embert. Az előadó az egészségtudatosság lényegére külön is kitér, miszerint jellemző, hogy minél inkább tudjuk, mit kellene tennünk, annál inkább a felelősség a kezünkbe van adva. Ha például tudjuk, hogyan kell az ismert helyzetekben a hordozott feszültséget leszerelni, hogy ne alakuljon ki szív- és érrendszeri zavar, akkor az a már a felelősségünk, hogy áramoltatjuk-e az információt oda, ahol annak a „szolgálati felülete" van. S mert bio, pszicho, szociális és spirituális lények is vagyunk, a nagy rendszerek egészébe való beágyazottságunkat mindenképpen tudomásul kell venni. A felelősséget pedig el kell vállalni azért is, hogy szellemi környezetszennyezést teszünk-e, vagy sem. Mert nemcsak a fizikai környezetünket szennyezzük, hanem a szellemit is azzal, hogy az információk révén ártalmas, destruktív energiákat árasztunk szét. Akkor, amikor információátadásról beszélünk, azt értjük, hogy mindenkibe be kell csepegtetni az egyéni felelősséget. S hogy mekkora a mi világunk? Akkora, amekkora benne a hatókörünk: családi, munkahelyi léptékben például.

Azt kérdezve magunktól, hogy mi tesz téged boldoggá? - kérdésére Bagdy Emőket a férfi és női szerepekre is utalva válaszolt. A hölgyek boldogsága - a kutatások bizonysága szerint is - azt is feltételezi, hogy a családban van valaki, aki szereti, aki a támasza, aki védi őt. Ez a világerőknek ez a komplementer erőrendszerbeli egyensúlya, azaz egyensúly férfi és nő között. A boldogságkutatás voltaképpen életminőség kutatás, vagyis annak elemzése, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben, s amikor kiteljesítjük azt, ami az adottságunk, lehetőségünk. A nő dolga tehát amellett, hogy miközben alkosson, ha oda hivatott, ne feledkezzen meg fő funkciójáról, arról, hogy dolga továbbvinni a boldog, meghitt családi életet, ahol megvan a fészek-meleg, s megvan a hatalom és a szeret két „világerejének" a képviselete is, persze kicsiben, a család léptékében...

A Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2011 második napjának összefoglalóit, képeit ide kattintva érheti el.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo