Megmenthető-e a világunk?

Megjelent a Piac és Profit magazin novemberi száma. A tartalomból: "Klímakonszenzus előjelekkel" -  a koppenhágai klímadöntésekről; "Jólét helyett jól-lét": változására van szükség; "Veszélyes számháború" - országok és a szén-dioxid-kibocsátás; "Globális válsághelyzet" - a Budapest Klub kiáltványa; "Baljós trendek" - Bod Péter Ákos a magyar valóságról.Keresse az újságárusoknál!

Klímakonszenzus előjelekkel

A világ a koppenhágai klímadöntésekre készül, Magyarország pedig saját kapcsolódó jogszabályait fogalmazza meg, bár az ellenzék egyebek között lépéshátrányról érvel. Egy szeptemberi konferencián azonban még az ellenzék is ellenzéket kapott, amennyiben a piacgazdaságot kiiktatva nulla kamatot és kvótapénzt alkalmaznának a radikálisok.
Tovább a cikkhez...

Jólét helyett jól-lét

A piaci szereplők közül kevesen jutottak el odáig, hogy felismerjék: a bioszféra épségének és a társadalmi jól-létnek a megőrzése a cél, s ennek elérésében a piacgazdaság csak eszköz, önmagában nem érték, mondja Pataki György egyetemi docens, aki szerint a rendszerben meglévő ellentmondások kihasználása, a piaci társadalom működési logikájának megváltoztatása nélkül nem sokat érnek a jó szándékú kezdeményezések. A fenntarthatóság érdekében magának a piaci társadalomnak a megváltozására van szükség, és ebben kell előremutatnia, ezt kell segítenie a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának.
Tovább az interjúhoz...

Veszélyes számháború

Dúl a klímaháború, immár sok éve. A világ országai harcolnak a szén-dioxid-kibocsátással, de úgy tűnik, az egyes államok nemcsak a Celsius-fokok, hanem egymás ellen is hadakoznak. Vajon sikerül-e a különböző érdekek mentén egyezségre jutniuk? Etikai és politikai kérdések, finanszírozási dilemmák lassítják a megegyezést, amelynek elvileg decemberben, Koppenhágában kellene megszületnie. Eközben a tudósok szerint, ha továbbra is kizárólag a fosszilis energiahordozókra épül a fejlődés, nem sokat hagyunk hátra a világból a későbbi generációk számára.
Tovább a cikkhez...

Globális válsághelyzet

A Budapest Klub célja a sürgető és időszerű változásokat kívánja elősegíteni azáltal, hogy felhívja a figyelmet az emberi közösségekre leselkedő veszélyekre és a számukra kínálkozó lehetőségekre. A növekvő globális válságra való tekintettel adjuk most közre ezt a mozgósító felhívást.
Tovább a kiáltványhoz...

Baljós trendek

A megoldatlan problémáink megmaradtak, mondja Bod Péter Ákos, de 2008-2009-ben nem annyira nyilvánvalóak a bajaink, a gondokat a válság akut problémái eltakarják. A közgazdászprofesszor tart attól, hogy a legrosszabb elmúlván minden visszazökken a régi kerékvágásba, s ezzel egy stagnáló, ütemvesztett szakaszba kerülünk ismét. A volt miniszter, ex-jegybankelnök úgy véli, 2010 várhatóan sok problémát kiélez, de ez talán rákényszerít bennünket arra, hogy szembenézzünk a valósággal.
Tovább az interjúhoz...

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo