Már nem hiszünk a gyártóknak

Az IBM élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói szokásokat felmérő reprezentatív vizsgálatot folytatott az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Az eredmények új fogyasztói tulajdonságok kialakulását mutatják, amelyek hosszabb távon mélyrehatóan változtatják meg a termelők és forgalmazók kapcsolatait az ügyfelekkel.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérésből kiderül, hogy a fogyasztói bizalom egyre alacsonyabb: a vásárlók 70%-a nem bízik túlságosan abban, hogy a márkás élelmiszerek gyártói megfelelően figyelnének a fogyasztók egészségre, vagy a környezetre. Felük nincs meggyőződve az élelmiszerek biztonságosságáról, negyven százalékuk pedig már leváltotta megszokott márkáját az elmúlt két évben.

Többet tudnánk a termékekről?

Amegkérdezettek 60%-a állította, hogy többet tud a termékek tartalmáról, mint két évvel korábban, és 72% még több információt akar a forrásról, elkészítési eljárásról és az összetevőkről.

Noha a termék, márka és csomagolás még mindig kulcsfontosságú az eladások szempontjából, a vásárlói viselkedésben jelentős fordulat zajlik: a fogyasztói döntéseket egyre jobban befolyásolják egy-egy közösség tagjai és véleményformálói, s egyre fontosabbá válnak olyan faktorok, mint a termék hatása az egészségre, közérzetre, környezetre és a társadalomra. Eközben a hagyományos marketing-üzenetek hatása csökken.

Omni fogyasztó a láthatáron

Az eredmények egy új típusú vásárló, az "omni-fogyasztó" profilját rajzolják ki. Ezek a személyek tudatosak, kételkedők, aktív és kiterjedt - gyakran az interneten kialakított - közösségi kapcsolatokkal rendelkeznek. Az omni-fogyasztó széles termékkörből vásárol, s véleményét, tapasztalatait folyamatosan megosztja másokkal. Az omni-fogyasztó átláthatóságot követel, és csak abban a termékben bízik, amelynek eredetét és hatásait jól ismeri.

Megnyeréséhez a legjobb út, ha a gyártók és forgalmazók biztosítják az áruk nyomon követhetőségét, valamint a lehető legteljesebb információt nyújtják a termékekről. Mindezt ma már nem szükséges bolha betűkkel feltüntetni, hiszen egy, a csomagolásba integrált olcsó chipen akár egy kisebb könyvtárnyi adat elfér, egyedi sorszámozással pedig az is megoldható, hogy a fogyasztó bárhol és bármikor az interneten keresztül lekérje a gyártótól az adott cikkre vonatkozó adatokat.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo