A „Tudományra fogadunk - Felforgató technológiák a közlekedési üzemanyagok területén" jelentés kiválasztott 12 olyan fejlesztést a villamosítás és genetikailag módosított bio üzemanyagok, valamint jelenlegi üzemanyagforrások közül, amelyek a legközvetlenebb hatást gyakorolják a kibocsátásra, valamint a benzin és dízel piacokra. A tanulmány 25 olyan céget mutat be, amelyek célja e technológiák piacra vitele a következő öt évben.
Az Accenture következtetése szerint, míg jelenleg mind a 12 technológia fejlesztés alatt áll, a jövőben nem feltétlenül mindegyiket lehet sikeresen piacra vinni. A forgalmazhatóság esélyei növelése érdekében a törvényhozók feladata:
- Az első üzemek kockázatainak csökkentése megbízások, ösztönzések, adókedvezmények vagy akár közvetlen beruházás segítségével.
- Egyértelmű szabályozás és támogatás nyújtása a kulcskérdésekben, mint pl. szellemi tulajdon védelme, szintetikus biológia, akkumulátor technológia és a víz és energia hatékony használata bio üzemanyag előállításában.
- Rövid távú pragmatikus megoldások támogatása, mint pl. járműmotor hatékonyságának növelése, vagy hulladék hasznosítása, a hosszabb távú fejlesztések áthidalására.
„Soha ezelőtt nem követeltünk ennyit a törvényalkotóktól és kormányoktól.", állítja Melissa Stark, Accenture partner és a tanulmány szerzője. „A tudomány hatalmasat haladt előre, de most szükség van a kormányok vezetőire is, ezen alacsony kibocsátású technológiák forgalmazhatóságának felgyorsítására. Ez azt jelenti, hogy a törvényalkotóknak olyan szintig meg kell érteniük az új technológiákat, hogy gyorsan meg tudják hozni a szükséges kompromisszumos döntéseket, valamint kezelni tudják az olyan kérdéseket, mint pl. a genetikai módosítás, vagy a szellemi tulajdon védelme. Ezen kívül pénzügyi támogatást és fogyasztó ösztönzést is kell biztosítaniuk."
A jelentés három főbb megállapítása
A törvényalkotók nem hagyhatják figyelmen kívül a meglévő technológiák „alacsonyan lógó gyümölcseit"
- A hagyományos járműmotor jelenti az azonnali kibocsátás csökkentésre a legnagyobb lehetőségeket - könnyebb járművek, üzemanyag befecskendezés és erőátviteli fejlesztéseknek köszönhetően. De ehhez magasabb hatékonysági normák szükségesek.
- A hulladékból előállított üzemanyag egy fontos üzemanyagforrás lesz, különösen Észak-Európában, ahol a lerakásra szolgáló kapacitás behatárolt. Szabályozás és pénzügyi ösztönzők szükségesek ezen iparág beindításához.
- A genetikai módszerek növelik a kukorica és a cukornád hozamot, mialatt folyamatfejlesztés és technológiai fejlesztések csökkentik a víz és energia felhasználást. Ezeket már most lehet olyan piacokon alkalmazni, ahol a hozam alacsonyabb.
A genetikai módosítások támogatása kritikus lesz a következő generációs bio üzemanyagok tekintetében
- A genetikai módosítások lehetővé teszik a következő generációs nyersanyag előállítását, amelyek nagyobb energiasűrűséget biztosítanak, kevesebb vízre és energiaára van szükségük, valamint könnyebben lebonthatóak. A cukorból-dízel és a riportban bemutatottak közül néhány butanolos megoldás is genetikai módszereket használ olyan benzin és dízel pótlékok előállítására, amelyek a jelenlegi infrastruktúrával használhatóak.
- Az alga a szójababhoz képest 25-ször nagyobb hozamot kínálhat, de kb. 10 évig is eltarthat, amíg forgalomba hozható lesz. Az Accenture kutatásai jelezik, hogy a gallononkénti költség még mindig 8-30 USA dollár körül található és a törzsek, termesztés és betakarítás sokfélesége továbbra is egy korlát marad. Az Accenture hiszi, hogy a magasabb hozamú és alacsonyabb termesztési és betakarítási költségű fajok előállításának kulcsa a genetikai módosítások.
A villamosítást az akkumulátor költségek és korlátok tartják vissza
Az összes technológia közül a bedugható hibrid elektromos jármű motorok lehetnek a leginkább felforgatóak, de törvényhozói ösztönzések nélkül a kezdeti költségek és az akkumulátorok teljesítménye megakadályozza a széleskörű elterjedést.
- A nyilvános töltő hálózat lesz a kulcs a villamosítás jelentős térnyerésében, de szükség van globálisan elfogadott technikai normákra és alkalmas hálózatra is.
- A Jármű-hálózatra technológia lehetővé teszi az energia visszatöltését egyes járművekről a hálózatra. Mindazonáltal több mint 15 évbe fog telni, míg teljes körűen elterjedhet, mivel a hibrid járművek és motorok nagymértékű alkalmazása szükséges hozzá.
"A bedugható hibrid elektromos jármű motorok lehet a leginkább felforgató technológia, de az előzetesen szükséges költségek, az akkumulátorok teljesítménye és biztonsága jelentős kérdés marad." - mondta Melissa Stark. „Az akkumulátor jelenti azt a villamosítás szempontjából, mint a nyersanyagköltség a bio üzemanyagoknak, ezen felül ott vannak az ellátás, ellátási lánc és fenntarthatósági kihívások, amiket le kell győzni. Például, a lítium drága, nagyon gyúlékony, szűkös és csak néhány ország gyártja nagyban."