Horváth Sándor László, a hazai villanyautó gyártást tervező Brixxon ügyvezetője korábban úgy nyilatkozott: a vállalat saját tervezésű, Bontino nevű elektromos autóját, valamint az ehhez kapcsolódó termékeket, így például töltőoszlopokat gyártanák Magyarországon.
Az elektromos autókra egy bérautó hálózat is ráépülne, az ezzel kapcsolatos egyeztetések azonban elakadtak Budapesten. Az ügyvezető egy korábbi interjúban sajnálatát fejezte ki, hogy Magyarországon nem tapasztalt kellő fogadókészséget a projektre, ezért a német és litván piac mellett született stratégia döntés a további terjeszkedésre.
A Brixxon tavaly nyár óta igyekezett támogatást szerezni, de Horváth Sándor László elmondása szerint sem a fővárosi önkormányzat, sem a Nemzetgazdasági Minisztérium nem akart tárgyalni a céggel, mely csak a projekt minimális feltételeit szerette volna megteremteni. Célul tűzték ki ugyanis, hogy az elektromos autóknak ne kelljen parkolási díjat fizetniük, ahogy az Európában már bevett gyakorlatnak számít.
Az eset nem egyedi. A várva várt magyar "csodabusz" feltalálója időközben Németországba távozott, mivel ott kapott lehetőséget a jármű gyártására és forgalmazására. A Kecskeméti Főiskola saját fejlesztésű, díjnyertes autóját, a Megametert financiális okokból nem állította ki a RENEXPO-n a főiskola. A jármű ugyan nem tömeggyártásra készült, hanem inkább érdekesség, de sokat mondó neve elárulja fő előnyét -1 liter benzinnel 1941 km-t képes megtenni-, és a leginnovatívabb csapat díját nyerte el a 35. Finnországi Eco-marathon versenyen.