Tükröt tartanak a médiának

A Kurt Lewin Alapítvány négy országot érintő médiafigyelést indít november 2-án. A szervezők célja visszajelezni a sajtó számára azt, hogy mennyit és hogyan kommunikálnak a nemzeti és etnikai kisebbségekről valamint a bevándorlókról, menekültekről.

A kutatás egy további, sok országra kiterjedő adatfelvétel előzménye, melyet egyben újságíró képzés is követni fog. A kutatás Ausztriára, Csehországra, Magyarországra és Szlovákiára terjed ki, egy hónapon keresztül tart majd, s három különböző napilapot, két hetilapot, egy vidéki sajtóterméket, három internetes hírportált és egy televízió-csatorna esti híradóját, illetve magazinműsorát figyeli minden nap.

Ausztriában a Bécsi Egyetem Médiaintézete (Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft), Csehországban a Brnoi Masaryk Egyetem Szociológiai Tanszéke, míg Szlovákiában egy civil szervezet (Centrum pre Vyskum Etnicity a Kultúry) koordinálja az adatfelvételt. A kutatásban résztvevők között egyaránt találhatók többségi és kisebbségi egyetemisták, akik ilyen módon egyedülálló gyakorlati kutatási lehetőséghez jutnak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo