Tükröt tartanak a médiának

A Kurt Lewin Alapítvány négy országot érintő médiafigyelést indít november 2-án. A szervezők célja visszajelezni a sajtó számára azt, hogy mennyit és hogyan kommunikálnak a nemzeti és etnikai kisebbségekről valamint a bevándorlókról, menekültekről.

A kutatás egy további, sok országra kiterjedő adatfelvétel előzménye, melyet egyben újságíró képzés is követni fog. A kutatás Ausztriára, Csehországra, Magyarországra és Szlovákiára terjed ki, egy hónapon keresztül tart majd, s három különböző napilapot, két hetilapot, egy vidéki sajtóterméket, három internetes hírportált és egy televízió-csatorna esti híradóját, illetve magazinműsorát figyeli minden nap.

Ausztriában a Bécsi Egyetem Médiaintézete (Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft), Csehországban a Brnoi Masaryk Egyetem Szociológiai Tanszéke, míg Szlovákiában egy civil szervezet (Centrum pre Vyskum Etnicity a Kultúry) koordinálja az adatfelvételt. A kutatásban résztvevők között egyaránt találhatók többségi és kisebbségi egyetemisták, akik ilyen módon egyedülálló gyakorlati kutatási lehetőséghez jutnak.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo