"Ez a könyv vállalati döntéshozóknak, munkavállalóknak, befektetőknek szól." - olvashatjuk a könyv fülszövegében: "olyan civileknek, akik értékelik a cégvilággal való együttműködés lehetőségeit. A kis- és nagyvállalatok azon munkatársainak, akik érveket szeretnének gyűjteni vezetőik meggyőzéséhez, miért érdemes a puszta profitszerzésen túlmutató üzleti, a társadalmi és a környezeti fenntarthatóságról elmélkedni. Ez a könyv a gondolkodó embernek szól, aki nem kész megoldásokat, hanem szempontokat vár, aki kész vitatkozni a könyvben leírtakkal, s ezt meg is teszi."
A szöveg egyes szám második személyben, tegeződve íródott - ez mind megszokottabb az üzleti könyvek körében. A bevezetés során a szerző azt állítja, hogy a társadalomtudatos vállalati magatartás nem a törvények ímmel-ámmal való betartását jelenti, hanem egyenesen egy új vállalatszervezetési filozófia, mely eredményeként a cég üzleti sikere is nagyobb eséllyel válik fenntarthatóvá. A könyv részletesen kitér a CSR alkalmazásának munkaerő-gazdálkodási és kommunikációs előnyeire, valamint bemutatja a Kurt Lewin Alapítványnál kifejlesztett módszert arra vonatkozóan, miként lehet, sőt kell CSR-stratégiát építeni.
A moderátor: Novák Péter. Résztvevők: vállalati vezetők, szakemberek, civilek.
A könyv a Kurt Lewin Alapítvány gondozásában jelent meg, Az alapítvány független, közhasznú civil szervezet. Partnereivel való szoros együttműködésben hozzá kíván járulni a demokratikus társadalom megerősödéséhez, azon belül is a tolerancia növeléséhez és a sztereotípiákon alapuló gondolkodás visszaszorításához. 1995 óta szolgálja a társadalmi párbeszéd kialakulását, a tolerancia növelését és az aktív állampolgári részvételhez szükséges ismeretek, illetve készségek terjesztését - mindenek előtt a kritikus gondolkodás fejlesztésével. A Kurt Lewin Alapítvány programjai a média, az oktatatás és a társadalomkutatás területén szolgálták céljai elérését.