Társadalmi felelősség: kötelező jelenteni

Az uniós tagokban működő közepes és nagyvállalatoknak kötelező lesz a 2005-ös pénzügyi évtől kezdődően - a pénzügyi eredményekről szóló jelentések mellett - jelentést készíteni a társadalmi felelősségvállalásban vállalt szerepükről is

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A volt EU-nagykövet beszédében kifejtette: "A vállalati felelősségvállalás hozadékai egyértelműek mind a gazdaság, mind a társadalom számára. Remélem, hogy a vállalatirányításnak ez az új koncepciója követőkre talál az olyan társaságok körében is, akik jelenleg még nem aktívak ezen a területen."

Nem csak tulajdonosi érdekek

Az elmúlt években világszerte megfigyelhető trend szerint a vállalatok vezetői a (részvény)tulajdonosi érdekek kiszolgálása mellett, a társadalmi érdekeket és értékeket szem előtt tartó vállalatirányítási modelleket követnek. A különböző társadalmi érdekcsoportok befolyása egyre nő és a sikeres vállalatok rájöttek, hogy értékük nagymértékben függ az olyan immateriális javaktól, mint a hírnév, a tudásbázis vagy a márkák ismertsége. E javak megszerzésének és folyamatos szinten tartásának eszköze a Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása (Corporate Social Responsibilty, rövidítve: CSR). A vállalatok társadalmi felelősségvállalása értelmében a cégek üzleti stratégiájuk szerves részévé teszik a közösségi szerepvállalást. A CSR kategóriájába beletartozik a környezetvédelem éppúgy, mint a munkahelyi esélyegyenlőség biztosítása, az etikus üzleti magatartás, a sport és kulturális támogatás vagy a közösségi programok.

Külön minisztérium

Az Egyesült Királyság nemzetközi összehasonlításban is kiemelten kezeli a CSR ügyét. A 2000-ben létrehozott CSR Minisztérium - amely jelenleg Stephen Timms miniszter irányítása alatt áll - feladata, hogy támogassa az olyan üzleti törekvéseket, amelyek egyidejűleg gazdasági, társadalmi és környezeti haszonnal is járnak. Nagy-Britanniában több olyan rangsor is létezik, amely a társaságokat CSR tevékenységük alapján értékeli, ezek körül a két legjelentősebb a FTSE4 Good Indices és a Community Corporate Responsibility Index.

A befektetők is egyre növekvő mértékben veszik figyelembe a társaságok CSR tevékenységét. Az ún. Socially Responsible Investment (SRI) Alapok, amelyek befektetéseik feltételéül a CSR tevékenység külső fél általi igazolását szabják, 2003-ban 2.700 milliárd dollárt fektettek be világszerte.

Jelenteni kötelező

A társadalmi felelősségvállalás jelentős figyelmet kap az Európai Unió szabályozásában is: a 2003-ban elfogadott 78/660/EEC direktíva szerint, a tagországokban működő közepes és nagyvállalatoknak kötelező lesz a 2005-ös pénzügyi évtől kezdődően - a pénzügyi eredményekről szóló jelentések mellett - jelentést készíteni a társadalmi felelősségvállalásban vállalt szerepükről is, különös tekintettel a környezeti hatások és kockázatok kezelésére.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo