Tavaly mintegy 59 ezer egyedül utazó gyermek fordult meg a frankfurti repülőtéren, ennek is köszönhető, hogy a Lufthansa egy különleges team-et hozott létre, amely külön velük foglalkozik - áll a cég szerkesztőségünkhöz eljutatott közleményében. Az úgynevezett "piros sapkások" feladata, hogy a rájuk bízott öt és tizenegy éves gyerekekkel a repülőtér terminálján találkozzanak, végigkísérjék őket az összes reptéri folyamaton, beleértve a check-in és a biztonsági vizsgálatokat is.
A tájékoztatás szerint a speciálisan kiképzett személyzet felelősséget vállal a rájuk bízott kiskorú utasokért az utazás teljes időtartama alatt, majd a megérkezéskor gondoskodnak arról, hogy a megfelelő személynek adják át a gyermekeket.
Támogatás a segítséggel élőknek és a családosoknak
Megkülönböztetett foglalást kapnak a támogatásra szoruló utasok is, így utazásuk megkezdésekor a számukra kialakított pultnál kell jelentkezniük, ahol külön kísérő személyzetet kapnak - áll a közleményben. Azokat az idős utasokat, akik csak segítséggel tudnak járni, kerekesszékkel viszik a kapuhoz, míg ha a repülőút előtt van várakozási idejük, akkor külön a számukra kialakított váróteremben tölthetik el az időt.
A Lufthansa testre szabott szolgáltatásokat nyújt a családok és különösen a gyermekek számára is, beleértve a fiatalkorúaknak kidolgozott speciális viteldíjakat. Ennek megfelelően a cég lehetőséget biztosít a családoknak arra, hogy elsőként léphessenek a fedélzetre, így kellő idő áll rendelkezésre, hogy kényelmesen elhelyezkedjenek a felszállás előtt.
A Lufthansa gépeit ezen kívül külön az erre a célra kialakított, úgynevezett "mama és gyermek" ülésekkel szerelték fel. A tengerentúli járatokon mózeskosarakat is biztosít a légitársaság, amelyeket könnyedén az üléshez lehet rögzíteni. Ezt az igényt azonban előre, a repülőjegy foglalásával egyidejűleg kell jelezni. A kisgyermekes családoknak is kedveznek, hiszen pelenkázók a repülőgépek minden osztályán rendelkezésre állnak a mellékhelyiségekben. Ezen felül bébi-szettet, bébiételt, pelenkákat és cumisüvegeket is adnak a kisgyermekes családoknak a Lufthansa tengerentúli járatain. (A hazai cégek társadalmi felelősségvállalása egyelőre még elég alacsony szinten mozog, ezzel szemben Angliában már a társadalmi felelősségvállalás egyik példájának számít a pro bono jogi gyakorlata, ami egy jogi szolgáltatás olyan ügyfeleknek, akik eme szolgáltatásokat egyébként nem tudnák megfizetni.)