Az Európai Unió több különböző dokumentumban is kifejezte azt a célt, hogy a tagállamok a társadalmi partnerek párbeszédére alapozva a gazdálkodásba integrálják a fenntartható fejlődés, a társadalmi összetartozás és a környezetért viselt felelősség szempontjait. Ennek érdekében számos lépésről döntöttek: a Gazdasági és Szociális Tanácsban vitát kezdeményeznek a társadalmilag felelős munkáltatói magatartás ismérveiről, az olyan jó gyakorlatok feltárásáról és elősegítéséről, amelyek a gazdaság versenyképességét, a társadalmi összetartozást, valamint a munkahelyi és a családi kötelezettségek összehangolását szolgálják;
A foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter feladata lesz, hogy segítse a vállalkozások társadalmi felelősségvállalásának erősödését, a rendezett munkaügyi kapcsolatokra irányuló törekvéseket az Országos Érdekegyeztető Tanács keretében és az Ágazati Párbeszéd Bizottságokban.
Elismerés a felelős cégeknek
A március végi határozat az érintett minisztereket felkéri, hogy a feladat- és hatáskörükben kezdeményezzenek párbeszédet a munkáltatókkal, és dolgozzák ki azokat az eszközöket, amelyekkel a munkáltatók felelősségvállalását elismerik, és azokat az ismérveket, amelyek a társadalmilag felelős munkáltatói magatartást megjelenítik. Cél továbbá, hogy kialakítsák azokat a kommunikációs eszközöket, amelyek révén szélesebb körben megérdemelt társadalmi elismerésben részesülhetnek a felelős munkáltatók, akik a jövőben "a társadalmilag felelős vállalkozás" jelölést viselhetik majd (Ezt a számos nyugat-európai országban már jól működő rendszert angolul Social Label-nek nevezi a szakma). Módszertani útmutató készül majd a vállalati esélyegyenlőségi tervek elkészítéséhez, és kidolgozzák az "Akadálymentes munkahely" elnevezés és embléma használatának feltételeit, amelyet azok a munkáltatók érdemelhetnek ki, amelyek foglalkoztatnak fogyatékos személyeket és a munkahelyeket akadálymentesen alakították ki.
A határozat arra is felszólítja az érintett minisztereket, hogy készítsenek ajánlásokat a hirdető és kommunikációs cégek részére a nők és a kisebbségek reklámokban és hirdetésekben történő előítéletektől és sztereotípiáktól.