Magyarországon egyelőre csak speciális boltokban vehetik meg az érdeklődő vásárlók az ilyen termékeket, mert a méltányos kereskedelem itt egyelőre újdonságnak számít- legalábbis a nagyközönség számára. Statisztikák szerint az itthoni fogyasztók számára vásárláskor egyelőre leginkább csak a termék ára döntő - bár vannak szakemberek, akik ennél optimistábbbak és felelősebbnek, tudatosabbnak látják a magyar fogyasztókat.
A több civilszervezet által (Méltányos Kereskedelem Szövetség:Planet Alapítvány, Rügyecskék Alapítvány, Tudatos Vásárlók Egyesülete, Védegylet, Útilapu Hálózat, Zöld Fiatalok Egyesület) rendezett esemény célja a "fair trade" népszerűsítése volt: sajnálatos, hogy olyan kevesen voltak kíváncsiak erre a tőlünk nyugatabbra széles társadalmi rétegeket megmozgató mozgalomra. A félnapos rendezvény fő témája a gyerekmunka volt. A téma aktualitását a hamarosan kezdődő futball világbajnokság adta: a világon kapható márkás focilabdák jelentős részét ázsiai gyerekek varrják.
A méltányos kereskedelem mozgalom célja, hogy kampányokkal és a kifogásolt termékek bojkottjával jobb kereskedelmi feltételeket teremtsenek a hátrányos helyzetű termelők, sokszor fejlődő országokbeli őslakosok, nők számára. Célja a gyerekmunka csökkentése, az emberi jogok védelme a társadalmi igazságosság, a környezetbarát tevékenységek, valamint a gazdasági biztonság előmozdításával.
Közel ezerféle méltányos termékA fair trade termékek vásárlói számos országban jelentős gazdasági súlyt képviselnek: a fairvilag.org internetes oldal adatai szerint Nagy-Britanniában öt évvel ezelőtt 46 millió font (18 milliárd forint) értékű méltányos kereskedelemből származó terméket adtak el, s 2004-ben különböző országokban több mint nyolcszáz különböző terméket forgalmaztak fair trade láncban.
Magyarországon egyelőre nincs olyan szervezet, aki tanúsítványt adhatna ki arról, hogy egy adott termék valóban méltányos kereskedelemből származik. Ezért külföldi szervezettől kap majd igazolást az a magyar cég (East West Towers Kft), amelyik méltányos kereskedelemből származó, Magyarországon pörkölt kávét készül bevezetni a piacra. Ez a vállalkozás (az egyetlen gazdasági szervezet, aki a rendezvényen képviseltette magát) is elsősorban gazdasági okokból készül fair trade termék forgalmazására: mivel a kávé világpiaci ára nagyon ingadozó, a stabil árú speciális termékkel egy állandó fogyasztói réteg kialakítása a cél. A román és az ukrán határ közelében működő ötfős vállalkozás vezetője, Szabó Zsolt elmondta, hogy az új termékkel elsősorban a bioboltok speciális közönségét célozzák majd meg. "Nehéz megélni ma a multik mellett, keresni kell az utakat a fennmaradásra: a méltányos termék forgalmazása is egy ilyen lehetőség.
Bár a fair trade emberségesebb, igazságosabb kereskedelmi módot jelent, azért a cégeknek a fennmaradáshoz elsősorban a gazdasági szempontokat kell figyelembe venniük, mert ha megszűnünk, akkor nem lesz, aki méltányos árat fizessen a termelőnek a kávéért"- ismertette a bio és fair trade kávé bevezetése mögötti indokokat a forgalmazó cég vezetője.