Többek között ezt tárta fel az ACNielsen piackutató vállalat 42 ország internetezői körében végzett közvéleménykutatása. A multinacionális vállalatok növelik a munkavállalási és karrier-lehetőségeket, mondja a megkérdezett magyarok nagyobbik fele. Ugyanígy a többség vélekedik úgy, hogy a nemzetközi cégek hozzáférhetővé teszik a világ többi részéről származó híreket, szórakozást és ismereteket.
A világátlaghoz képest kiemelkedik az aggályos magyarok aránya: szintén közel kétharmad szerint ugyanis a globalizáció nem csak megváltoztatja az értékeket, hanem túlságosan felgyorsítja és elszemélyteleníti az életet.
A hazai internetező közvélemény kisebbik része vélekedik úgy, hogy a globalizáció ledönti a határokat, és megtanít más kultúrák, társadalmak megértésére, valamint az irántuk való toleranciára.
Szintén kisebbséget alkotnak azok, akik a globalizációban azt is látják, hogy a korábbiakhoz képest sebezhetőbbek vagyunk a világ más részeinek trendjei és eseményei következtében, amelyek negatívan befolyásolhatják nemzetgazdaságunkat. A világ fogyasztói közül a latin-amerikaiak és ázsiaiak a globalizáció fő támogatói, sok szempontból jobbá teszi az életüket.
Amíg a legtöbb cseh, osztrák és német válaszadó számára az információs és szórakozási lehetőségek kitágulása a legfontosabb, addig a magyarok értékesebbnek tartják, hogy ugyanolyan minőségű áruhoz és szolgáltatáshoz jutnak a globalizáció révén, mint a világon szinte mindenki. Ebből a szempontból közelebb állunk a lengyelekhez, akik számára szintén nagy előnyt jelentenek a táguló vásárlási lehetőségek is, a szórakozás és tájékozódás mellett.
Legkevésbé érinti meg a magyarokat a globalizáció hatásai közül, hogy áttöri az országhatárokat, s így más kultúrák, társadalmak megértésére és toleranciára tanít. Ezzel a hazai válaszadók 46 százaléka ért egyet. Hasonló az arány a cseheknél, magasabb a lengyeleknél, viszont alacsonyabb az osztrákoknál és a németeknél.