Kellenek-e határok?

Honfitársaink kétharmada a globalizáció előnyének tartja, hogy a multinacionális vállalatok ugyanolyan minőségű árukínálatához és szolgáltatásaihoz juthat hozzá, mint a világon bárki más. Ugyanakkor a többség tart attól, hogy a globalizáció terjedése fenyegeti a helyi hagyományokat és kultúrát, továbbá felgyorsul, elszemélytelenedik az élet.

Többek között ezt tárta fel az ACNielsen piackutató vállalat 42 ország internetezői körében végzett közvéleménykutatása. A multinacionális vállalatok növelik a munkavállalási és karrier-lehetőségeket, mondja a megkérdezett magyarok nagyobbik fele. Ugyanígy a többség vélekedik úgy, hogy a nemzetközi cégek hozzáférhetővé teszik a világ többi részéről származó híreket, szórakozást és ismereteket.

A világátlaghoz képest kiemelkedik az aggályos magyarok aránya: szintén közel kétharmad szerint ugyanis a globalizáció nem csak megváltoztatja az értékeket, hanem túlságosan felgyorsítja és elszemélyteleníti az életet.

A hazai internetező közvélemény kisebbik része vélekedik úgy, hogy a globalizáció ledönti a határokat, és megtanít más kultúrák, társadalmak megértésére, valamint az irántuk való toleranciára.

Szintén kisebbséget alkotnak azok, akik a globalizációban azt is látják, hogy a korábbiakhoz képest sebezhetőbbek vagyunk a világ más részeinek trendjei és eseményei következtében, amelyek negatívan befolyásolhatják nemzetgazdaságunkat. A világ fogyasztói közül a latin-amerikaiak és ázsiaiak a globalizáció fő támogatói, sok szempontból jobbá teszi az életüket.

Amíg a legtöbb cseh, osztrák és német válaszadó számára az információs és szórakozási lehetőségek kitágulása a legfontosabb, addig a magyarok értékesebbnek tartják, hogy ugyanolyan minőségű áruhoz és szolgáltatáshoz jutnak a globalizáció révén, mint a világon szinte mindenki. Ebből a szempontból közelebb állunk a lengyelekhez, akik számára szintén nagy előnyt jelentenek a táguló vásárlási lehetőségek is, a szórakozás és tájékozódás mellett.

Legkevésbé érinti meg a magyarokat a globalizáció hatásai közül, hogy áttöri az országhatárokat, s így más kultúrák, társadalmak megértésére és toleranciára tanít. Ezzel a hazai válaszadók 46 százaléka ért egyet. Hasonló az arány a cseheknél, magasabb a lengyeleknél, viszont alacsonyabb az osztrákoknál és a németeknél.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo