Elkékültek, de nem az irigységtől...

A norvég gyorskorcsolyázók a téli olimpián kék dresszben indulnak majd – holott emberemlékezet óta a piros volt a jellegzetes színük. A kérdésre, miért változtattak, a válasz meglepő: „Mert a kék színű dressz gyorsabb...”

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kutatók már sokat tettek azért, hogy a korcsolya cipőhöz való rögzítésének módjával, vagy a fejet takaró vékony csuklya aerodinamikus tulajdonságainak javításával hozzájáruljanak a sikerhez. A legutóbbi téli olimpián az amerikaiak a Lockheed Martin repülőgépgyártó által kifejlesztett ruházatot viselték. Azt azonban a textilvegyészet szakemberei nem tudják megerősíteni, hogy a sportöltözék színe bármilyen befolyással lehetne a versenyző teljesítményére.

Azok, illetve vezetőik azonban ezt nem veszik figyelembe: a gyorskorcsolyázók első világkupa-versenyén mind a német, a norvég és a dél-koreai csapat kék öltözékben jelent meg. A koreaiak mindig ezt a színt viselték, a másik kettő soha. S a kérdésre, vajon miért, a válasz: „Mert a kékben gyorsabbak vagyunk...” A dolognak van előzménye. Néhány éve feltűnt, hogy a Lake Placid-i amerikai olimpiai edzőközpontban a legtöbb síugró narancssárga dresszben edzett. Amikor tőlük is megkérdezték, miért ez a szín, a válasz ugyanaz volt: „Mert gyorsabb...”

A rejtély megfejtéséhez a pszichológusok állnak valószínűleg közelebb. Kutatásaik szerint ugyanis szerepet játszhat a versenyeken, mekkora önbizalommal indul a sportoló. Ha úgy érzi, a maga „különleges” színébe öltözve gyorsabb, sikeresebb lehet – akkor lehetséges, hogy többre is képes. És fordítva: ellenfelei, akik nem viselik a „győztesnek” számító színt, elbátortalanodva elmaradnak tőle. Márpedig a gyorskorcsolyában (is) néha századmásodpercek döntenek.

Igaz, akadnak kételkedők, de őket sem nehéz meggyőzni. „A lényeg, hogy győzzön az ember. S ha azt mondják, hogy ez kékben könnyebb, akkor ilyen színbe kell öltözni” – mondta egy esélyes holland versenyző. (NYT)

Sporttámogatás a nagyvállalati kultúrában
Régóta jelen lévő trend a nagyvállalati kultúrában a sporttámogatás, hiszen azon túl, hogy a sport az egészséges életmódra nevel, és közösséget épít, értéket is képvisel a támogatók számára, melyet a márkával azonosítanak mind vállalati, mind ügyféloldalról.

Véleményvezér

Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo