Elkékültek, de nem az irigységtől...

A norvég gyorskorcsolyázók a téli olimpián kék dresszben indulnak majd – holott emberemlékezet óta a piros volt a jellegzetes színük. A kérdésre, miért változtattak, a válasz meglepő: „Mert a kék színű dressz gyorsabb...”

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kutatók már sokat tettek azért, hogy a korcsolya cipőhöz való rögzítésének módjával, vagy a fejet takaró vékony csuklya aerodinamikus tulajdonságainak javításával hozzájáruljanak a sikerhez. A legutóbbi téli olimpián az amerikaiak a Lockheed Martin repülőgépgyártó által kifejlesztett ruházatot viselték. Azt azonban a textilvegyészet szakemberei nem tudják megerősíteni, hogy a sportöltözék színe bármilyen befolyással lehetne a versenyző teljesítményére.

Azok, illetve vezetőik azonban ezt nem veszik figyelembe: a gyorskorcsolyázók első világkupa-versenyén mind a német, a norvég és a dél-koreai csapat kék öltözékben jelent meg. A koreaiak mindig ezt a színt viselték, a másik kettő soha. S a kérdésre, vajon miért, a válasz: „Mert a kékben gyorsabbak vagyunk...” A dolognak van előzménye. Néhány éve feltűnt, hogy a Lake Placid-i amerikai olimpiai edzőközpontban a legtöbb síugró narancssárga dresszben edzett. Amikor tőlük is megkérdezték, miért ez a szín, a válasz ugyanaz volt: „Mert gyorsabb...”

A rejtély megfejtéséhez a pszichológusok állnak valószínűleg közelebb. Kutatásaik szerint ugyanis szerepet játszhat a versenyeken, mekkora önbizalommal indul a sportoló. Ha úgy érzi, a maga „különleges” színébe öltözve gyorsabb, sikeresebb lehet – akkor lehetséges, hogy többre is képes. És fordítva: ellenfelei, akik nem viselik a „győztesnek” számító színt, elbátortalanodva elmaradnak tőle. Márpedig a gyorskorcsolyában (is) néha századmásodpercek döntenek.

Igaz, akadnak kételkedők, de őket sem nehéz meggyőzni. „A lényeg, hogy győzzön az ember. S ha azt mondják, hogy ez kékben könnyebb, akkor ilyen színbe kell öltözni” – mondta egy esélyes holland versenyző. (NYT)

Sporttámogatás a nagyvállalati kultúrában
Régóta jelen lévő trend a nagyvállalati kultúrában a sporttámogatás, hiszen azon túl, hogy a sport az egészséges életmódra nevel, és közösséget épít, értéket is képvisel a támogatók számára, melyet a márkával azonosítanak mind vállalati, mind ügyféloldalról.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo