A Közlekedési Minisztérium és az Európai Unió PHARE Előcsatlakozási Alapja közösen finanszírozza a másfél évesre tervezett e-com programot. A négy részből álló projekt összesen közel három és fél millió euróba (mintegy kilencszázmillió forintba) kerül.
Oktatás lépcsőkbenA pályázó kis- és középvállalkozások nem pénzbeli segítséghez, hanem a legkülönfélébb problématerületeket - a kommunikációtól az ügyvitelig - felölelő tudást és az e-kereskedelem lehetőségeinek a kiaknázását segítő szolgáltatásokhoz juthatnak ingyenesen. (Jóllehet az implementációhoz kapcsolódó hardvereszközöket maguknak kellett biztosítaniuk.)
Az első lépésben tizenkilenc vidéki és egy budapesti helyszínen szervezett oktatás keretében a résztvevők pontosan megismerhették az elektronikus kereskedelemben rejlő lehetőségeket. A tapasztalatok szerint legtöbben a fogyasztókat megcélzó B2C megoldások iránt érdeklődtek.
A program második szakaszában háromnapos helyszíni, illetve kétnapos távoktatási tréning keretében már testreszabott oktatást kínált a pályázat útján kiválasztott nyolcvan vállalkozásnak. A nyertes cégek szakértők segítségével elkészíthetik saját, testreszabott e-kereskedelmi stratégiájukat és a kapcsolódó konkrét megvalósítási terveket.
Tanácsadás sikerrelA legtöbb kisvállalkozás a program harmadik eleme, a konkrét tanácsadási szolgáltatások iránt érdeklődött. A lehetséges 218 helyre 371 cég adott be pályázatot. A tanácsadási forma sikerét Székely Zoltán, a KPMG informatikai tanácsadási üzletágának partnere és az e-com program irányításáért felelős konzorcium vezetője abban látja, hogy a résztvevők maguk választhatták ki, mely részterület fejlesztéséhez kérnek segítséget: akár a vállalkozás e-kereskedelmi stratégiájának elkészítéséhez, konkrét megoldások (például egy webáruház) bevezetéséhez, akár az üzleti folyamatok átszervezéséhez (BPR) vagy egy integrált ügyviteli rendszer (ERP) felállításához. A tanácsadás értéke kétezer eurótól indul, és a nagyobb projekteknél az ötvenezret is elérheti.