Együtt, sikeresen

Bár interim menedzserként érkezett a céghez Kugler Gábor, a Salgglas elnök-vezérigazgatója, már három éve a helyén van, és újraépíti a vállalatot. Sikeréhez nincs titkos recept, a folyamatokban lévő tartalékokra és arra koncentrál, hogy a csapata is mellette álljon.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 

Egy építőipari cég pénzügyi vezetőjeként indult a pályája, Németországban. De hazahúzta a szíve, és a Czipin and Partnersnél lett termelékenységi tanácsadó.

- Érdekes volt különféle cégek munkáját megismerni - mondja Kugler Gábor -, részt venni a tanácsok megvalósításában is. Minden cégnél rengeteg az elvesztegetett ötlet, amiből a tanácsadók sokat profitálhatnak: nekik általában jobban hisznek a vezetők, mint a saját beosztottaiknak. Persze kellett a saját tudás is a folyamatok átlátásához, ésszerűsítéséhez.

Az elméleti tudás fejlesztésének igénye vitte ismét külföldre, Amerikában szerzett MBA fokozatot. Itt fordult figyelme a kockázati tőke felé, így a Riverside Partners kockázatitőke-kezelő társaságnál folytatta pályafutását. A világszinten több milliárd dollárt kezelő alapnál a portfólió cégek működtetéséért, illetve a felvásárlásokért volt felelős. Kihívást keresve ezután válságmenedzseri feladatokat vállalt a legkülönfélébb cégeknél. Most három éve egy helyen van, 2008 októberében vette át a Salgglas vezetését, s alapjaitól szervezte át a céget. Saját termelésirányítási modelljével a tavalyi árbevétel már megközelítette a válság előtti szintet, minden vevőnél a megszerezhető legmagasabb beszállítói értékeléssel rendelkeznek, a folyamatok átszervezésével elért hatékonyságnövekedés révén pedig jelentősen nőtt a nyereség.

Nincs titkos módszere, a folyamatokban rejlő tartalékok feltárására fókuszál. Mint mondja, a legkülönfélébb cégek folyamataiból is lehet tanulni. Az egyiknél szerzett tapasztalat, ha módosítással is, de felhasználható máshol.

- Minden új helyen adok esélyt a meglévő menedzsmentnek, és néhány hónap alatt kiderül, kikkel tudok és akarok együttműködni. Olyan emberekre van szükség, akik képesek a változásra, akik nem csak a megszokott sémákban, módszerekben gondolkodnak. A személyi változtatásokat mindig gyorsan végrehajtom, és nyílt kártyákkal játszom, mert rendkívül fontos, hogy a csapat mellettem álljon. A dolgozók támogatásának is köszönhető, hogy minden egyes cégnél sikerült legalább 300 millió forintos eredménynövekedést elérnem. Messzemenően támogatom a kialakult csapatokat, mert sokkal könnyebb végigvinni az elképzeléseimet, ha nem megerőszakolni kell az embereket, hanem rávenni őket a közös gondolkodásra. Így olyan terveket hajthatnak végre, amelyeket sajátjuknak is éreznek.

Minden céget három szempontból vesz szemügyre: az ügyfelek, a tulajdonosok és a dolgozók szemszögéből.

Cégkártya

Salgglas Zrt.
3104 Salgótarján, Budapesti út 29.
Telefon: +36 (32) 440-655
www.salgglas.hu

- Mikor már látszik, milyen átalakításokra lenne szükség, igyekszem olyan emberekkel körülvenni magam, akik partnerek tudnak lenni a változásokban, azt keresik, hogy miként lehet megvalósítani az ötleteket, nem pedig csak azt sorolják, hogy miért nem fog menni. Néhányan viszont az „ördög ügyvédjének" a szerepét játsszák, és a lehetséges veszélyekre hívják fel a figyelmet. Amikor velük is egyezségre jutottunk, a beosztottak javaslatait is bevonjuk a megvalósításba. Innentől gyorsan megy az ötlet bevezetése, hiszen magukénak érzik, nem mondhatják, hogy valamelyik főnök erőszakolta rájuk az új folyamatokat. A változások eredményeként a korábban lesajnált salgótarjáni cég most nemcsak gyárt, hanem fejleszt is. Olyan partnereknek, mint a Porsche, a Bentley, az Audi és a Mercedes.

Bár válságmenedzserként érkezett, egyelőre marad, mivel rengeteg kihívást lát a Salgglas vezetésében. A technológia további fejlesztése és a piaci pozíció erősítése után most a legfontosabb feladat a volumen növelése. Azt szeretné elérni, hogy a cég egy-egy nagyobb sorozatú projektbe is be tudjon szállni, és így az autógyárak a mostani résmodellek - Audi R8, Porsche Panamera, Porsche Cayenne, Mercedes SLS, G-Wagen, Fiat 500 Cabrio stb. - mellett nagyobb sorozatú modellek gyártásánál is figyelembe tudják venni, közvetlen beszállítóként.

Gondolkodásmód-váltás
Az új termelésirányítási modell kulturális, gondolkodásmódbeli változást is igényelt a Salgglasnál. Világossá tették, hogy milyen kérdésekben kell a vezetés elképzeléseit elfogadni, és a feladatokhoz felnőni, és mik azok a területek, ahol mindenki a saját ötleteivel járulhat hozzá a közös célok eléréséhez. Programot indítottak, amelyben mindenkinek lehetősége van a saját ötleteivel hozzájárulni a folyamatok javításához. Ezek átnézésében a vezérigazgató személyesen vesz részt. Az elfogadott ötletekért fizetnek is, de ennél is fontosabb, hogy meg is valósítják. A céges újságban is kiemelik a sikeres ötleteket, és van egy „ötletfal” is, ahol nyomon követhető, hogy melyiknek hol tart a végrehajtása.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo