Talán meglepő lehet, de ezt a többletet nem minden esetben a termék vagy a szolgáltatás minőségével kapcsolatban kell keresnünk és szorgalmaznunk. A kommunikáció sokszor fontosabb, mint azt elsőre gondolnánk. Tény ugyanis, és emellett persze evidencia, hogy fontos a kommunikáció. Ha akarjuk, ezt nevezhetjük közhelynek is, túllépni rajta azonban nem célszerű. Ugyanis önmagunk prezentálásának egyik alapja a 21. században már nem az, hogy milyen irodában fogadjuk ügyfeleinket, vagy épp milyen céges járművel érkezünk, hanem az, hogy idegen nyelven képesek vagyunk-e ugyanolyan magabiztosak maradni, mint anyanyelvünkön. Mert ha nem, akkor bizony komoly hátrányba kerülhetünk másokkal szemben.
Tesztképpen elegendő lehet az interneten rákeresni néhány, az adott ágazaton belül tevékenykedő cég weboldalára. A komolyabb vagy önmagukat komolyabbnak mutatni szándékozó vállalkozások és cégek weboldalai angol nyelvű, párhuzamos felülettel is rendelkeznek. Ez egyfelől a komolyság és a nemzetközi szándékok, esetleg érdekeltségek jele, másfelől (egy jóval egyszerűbb, felületi értelmezési tartományban) pedig azt mutatja: itt mindenki beszél angolul, nem lesz gond, ha felkeresem őket ezen a nyelven. Nagyon sok esetben (főleg kisvállalkozások kapcsán) ez utóbbinál nem is kell több a kapcsolatteremtés első szintjéhez.
Mindazon vállalkozások tehát, amelyek érintett képviselői magabiztosak és tárgyalóképesek angolul, ezt valamilyen módon garantáltan fel tudják használni a cég érdekében. Az arculat lényege napjainkban a legtöbb területen nem a mindenek feletti elegancia, hanem a magabiztos, öntudatos nemzetköziség. Kis túlzással akár ki is jelenthetjük: a siker záloga. Nagyon nem mindegy tehát, hogy működik-e az angol nyelvű kommunikáció, vagy sem, mind kifelé, az arculat tekintetében, mind használat közben, a gyakorlatban.
Ha úgy gondolja, megoldásra vár Önnél a céges nyelvoktatás kérdése, keresse Piroska Tímea felnőttképzési szakértőnket az [email protected] címen vagy a 06 (1) 782-1907 telefonszámon!