A céges szakmai angol mint fegyvertény

A konkurenciával telített szakágazatok világában minden olyan tényező fegyverténynek minősül, melynek köszönhetően a többieknél többet tudunk nyújtani.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Piroska Tímea

Talán meglepő lehet, de ezt a többletet nem minden esetben a termék vagy a szolgáltatás minőségével kapcsolatban kell keresnünk és szorgalmaznunk. A kommunikáció sokszor fontosabb, mint azt elsőre gondolnánk. Tény ugyanis, és emellett persze evidencia, hogy fontos a kommunikáció. Ha akarjuk, ezt nevezhetjük közhelynek is, túllépni rajta azonban nem célszerű. Ugyanis önmagunk prezentálásának egyik alapja a 21. században már nem az, hogy milyen irodában fogadjuk ügyfeleinket, vagy épp milyen céges járművel érkezünk, hanem az, hogy idegen nyelven képesek vagyunk-e ugyanolyan magabiztosak maradni, mint anyanyelvünkön. Mert ha nem, akkor bizony komoly hátrányba kerülhetünk másokkal szemben.

Tesztképpen elegendő lehet az interneten rákeresni néhány, az adott ágazaton belül tevékenykedő cég weboldalára. A komolyabb vagy önmagukat komolyabbnak mutatni szándékozó vállalkozások és cégek weboldalai angol nyelvű, párhuzamos felülettel is rendelkeznek. Ez egyfelől a komolyság és a nemzetközi szándékok, esetleg érdekeltségek jele, másfelől (egy jóval egyszerűbb, felületi értelmezési tartományban) pedig azt mutatja: itt mindenki beszél angolul, nem lesz gond, ha felkeresem őket ezen a nyelven. Nagyon sok esetben (főleg kisvállalkozások kapcsán) ez utóbbinál nem is kell több a kapcsolatteremtés első szintjéhez.

Mindazon vállalkozások tehát, amelyek érintett képviselői magabiztosak és tárgyalóképesek angolul, ezt valamilyen módon garantáltan fel tudják használni a cég érdekében. Az arculat lényege napjainkban a legtöbb területen nem a mindenek feletti elegancia, hanem a magabiztos, öntudatos nemzetköziség. Kis túlzással akár ki is jelenthetjük: a siker záloga. Nagyon nem mindegy tehát, hogy működik-e az angol nyelvű kommunikáció, vagy sem, mind kifelé, az arculat tekintetében, mind használat közben, a gyakorlatban.

Ha úgy gondolja, megoldásra vár Önnél a céges nyelvoktatás kérdése, keresse Piroska Tímea felnőttképzési szakértőnket az [email protected] címen vagy a 06 (1) 782-1907 telefonszámon!

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo