A céges szakmai angol mint fegyvertény

A konkurenciával telített szakágazatok világában minden olyan tényező fegyverténynek minősül, melynek köszönhetően a többieknél többet tudunk nyújtani.

Piroska Tímea

Talán meglepő lehet, de ezt a többletet nem minden esetben a termék vagy a szolgáltatás minőségével kapcsolatban kell keresnünk és szorgalmaznunk. A kommunikáció sokszor fontosabb, mint azt elsőre gondolnánk. Tény ugyanis, és emellett persze evidencia, hogy fontos a kommunikáció. Ha akarjuk, ezt nevezhetjük közhelynek is, túllépni rajta azonban nem célszerű. Ugyanis önmagunk prezentálásának egyik alapja a 21. században már nem az, hogy milyen irodában fogadjuk ügyfeleinket, vagy épp milyen céges járművel érkezünk, hanem az, hogy idegen nyelven képesek vagyunk-e ugyanolyan magabiztosak maradni, mint anyanyelvünkön. Mert ha nem, akkor bizony komoly hátrányba kerülhetünk másokkal szemben.

Tesztképpen elegendő lehet az interneten rákeresni néhány, az adott ágazaton belül tevékenykedő cég weboldalára. A komolyabb vagy önmagukat komolyabbnak mutatni szándékozó vállalkozások és cégek weboldalai angol nyelvű, párhuzamos felülettel is rendelkeznek. Ez egyfelől a komolyság és a nemzetközi szándékok, esetleg érdekeltségek jele, másfelől (egy jóval egyszerűbb, felületi értelmezési tartományban) pedig azt mutatja: itt mindenki beszél angolul, nem lesz gond, ha felkeresem őket ezen a nyelven. Nagyon sok esetben (főleg kisvállalkozások kapcsán) ez utóbbinál nem is kell több a kapcsolatteremtés első szintjéhez.

Mindazon vállalkozások tehát, amelyek érintett képviselői magabiztosak és tárgyalóképesek angolul, ezt valamilyen módon garantáltan fel tudják használni a cég érdekében. Az arculat lényege napjainkban a legtöbb területen nem a mindenek feletti elegancia, hanem a magabiztos, öntudatos nemzetköziség. Kis túlzással akár ki is jelenthetjük: a siker záloga. Nagyon nem mindegy tehát, hogy működik-e az angol nyelvű kommunikáció, vagy sem, mind kifelé, az arculat tekintetében, mind használat közben, a gyakorlatban.

Ha úgy gondolja, megoldásra vár Önnél a céges nyelvoktatás kérdése, keresse Piroska Tímea felnőttképzési szakértőnket az [email protected] címen vagy a 06 (1) 782-1907 telefonszámon!

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo