Tíz évvel ezelőtt a világ egyik legnagyobb tanúsítóháza, az angol National Quality Assurance (NQA) kizárólagos magyarországi képviseleteként alakult meg az irányítási rendszerek tanúsítására specializálódott Első Magyar Tanúsító. Öt különböző iparágban tevékenykedő mérnök szakember fogott össze, hogy az akkreditálási követelményeknek megfelelő, ügyfélközpontú és ügyfélbarát, minőségi szolgáltatással segítsék partnereik nyereséges működését. A stratégiájukat az eltelt időszak igazolta: mára 1100 szervezet számára adtak ki összesen 1440 érvényes tanúsítást. Az ügyfelek listája hosszú. Van közöttük egyszemélyes klímaszerelő kisvállalkozás, multinacionális távközlési szolgáltató, múzeum és számos nonprofit vállalat, valamint önkormányzat. Bujtás Gyula, a társaság vezérigazgatója szerint a siker titka a számos ágazatot képviselő kompetens tudás, a munkatársak ismertsége és elismertsége, valamint a megbízhatóság.
– A cég ma a kilenc, évek óta itt dolgozó alkalmazottja és a több mint ötven, jelentős gyakorlattal rendelkező, szakmailag felkészült auditora segítségével szinte bármely iparágban magas színvonalú szolgáltatást kínál. Évek óta a hazai tanúsítási piac meghatározó szereplői vagyunk, köszönhetően a rugalmas, gyors és hozzáértő szolgáltatásunknak, valamint a széles körű nemzetközi tapasztalatnak, amely cégen belül rendelkezésre áll.
– Egy külső szem mindig többet, mást lát. A folyamatok harmonizálása, a hibák kimutatása mindig megtérül, hisz a hiba pénzbe kerül, a kijavítása pedig a cég költségszerkezetét javítja. Az ügyfeleink a tanúsítás révén hatékonyan tudják ellenőrizni és fejleszteni üzleti módszereiket, növelni termékük vagy szolgáltatásuk hozzáadott értékét, illetve minimalizálni a veszteségüket. Egy jól működő irányítási rendszerben számtalan következtetést lehet levonni. Kiderülhet, hogy rossz a beszállító, idejétmúlt az üzleti modell, nem megfelelő a munkaerő. Az ember átlag öt százalék hibával dolgozik, de a megfelelő helyekre beépített ellenőrzési pontokkal ez egy-három százalékpontra redukálható – magyarázza Bujtás Gyula, aki szerint ma az audit során elsősorban a folyamatokra koncentrálnak, szemben a kilencvenes évek elejét jellemző papír alapú tanúsításra.
Ebből eredően a szolgáltatás költségeinek megtérülési ideje cégenként változó, de mivel ma már a tanúsítás nem feltétlenül jár több száz oldalas papírmunkával – létezik egyoldalas kézikönyv, és a trend a teljesen digitalizált megoldások felé mutat –, a jelentkező költségek – a humánerő-szükséglet és az időráfordítás – egyre kedvezőbbek.