Sörivóbb lett Közép- és Kelet-Európa

A belga sörnagyhatalom elégedett a tavalyi üzleti teljesítményével, a világ az InBev kedvére ürítette sörös korsóit. Csak Nyugat-Európa maradt le.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A belgiumi cégközponttal működő nemzetközi nagyvállalat, a InBev sörgyár több mint 200 márkát felügyel, így a Stella Artois, a Brahma, a Beck's, a Leffe és s Skol is a portfoliójába tartózik. A vállalat, mely 13,3 milliárd euró árbevételt könyvelt el, mintegy 86 000 embert alkalmaz, és több mint 30 országban folytatja tevékenységét. Az InBev nyilvánosságra hozott erdedménye alapján  az vált ismertté, hogy a söreladás volumenét 5,5%-kal tudták növelni 2006-ban, meghaladva a söripar globális volumennövekedését. Az árbevétel-növekedés 2006-ban 7,9% volt, vagyis itt gyorsabb fejlődést értek el, mint a volumennövekedésnél. Kimutatták, hogy  az egy hektoliterre jutó organikus értékesítési költség 2006-ban 2,5%-kal csökkent.

A 2006. évi volumen 0,5%-kal csökkent Nyugat-Európában. Az Egyesült Királyságban a volumen 4,4%-kal csökkent, ami 0,7 százalékpontos részesedésvesztéshez vezetett. Míg az egyesült királyságbeli volumencsökkenés elsősorban a Stella Artois gyengébb szereplésére vezethető vissza, addig a vállalat többi globális márkája (Beck's, Brahma, Leffe) több mint 50%-kal növekedett. Németországban 0,2%-os volumennövekedést regisztráltak, köszönhetően a vállalat továbbra is jól teljesítő innovációinak. Mindezen túl, ebben a zónában a volumeneredményre illetve a piaci részesedésre kedvező hatással volt, hogy a vállalat következetesen összpontosított a portfólió fejlesztésére, minek eredményeképpen az alap és a prémium volumenek aránya a teljes termékmixben 40 bázispontos növekedést ért el. Közép- és Kelet Európa volumeneredménye szilárdnak tekinthető, hiszen az összmennyiség 12,3%-os növekedést mutatott. Hasonlóan stabil volt a növekedés Oroszországban (15,7%) és Ukrajnában is (17,4%), ami a piaci részesedés növekedésében is megmutatkozik. Közép-Európában szinte valamennyi piacon növekedtek a volumeneredmények; Romániában például több mint 30%-kal.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo