Sörivóbb lett Közép- és Kelet-Európa

A belga sörnagyhatalom elégedett a tavalyi üzleti teljesítményével, a világ az InBev kedvére ürítette sörös korsóit. Csak Nyugat-Európa maradt le.

A belgiumi cégközponttal működő nemzetközi nagyvállalat, a InBev sörgyár több mint 200 márkát felügyel, így a Stella Artois, a Brahma, a Beck's, a Leffe és s Skol is a portfoliójába tartózik. A vállalat, mely 13,3 milliárd euró árbevételt könyvelt el, mintegy 86 000 embert alkalmaz, és több mint 30 országban folytatja tevékenységét. Az InBev nyilvánosságra hozott erdedménye alapján  az vált ismertté, hogy a söreladás volumenét 5,5%-kal tudták növelni 2006-ban, meghaladva a söripar globális volumennövekedését. Az árbevétel-növekedés 2006-ban 7,9% volt, vagyis itt gyorsabb fejlődést értek el, mint a volumennövekedésnél. Kimutatták, hogy  az egy hektoliterre jutó organikus értékesítési költség 2006-ban 2,5%-kal csökkent.

A 2006. évi volumen 0,5%-kal csökkent Nyugat-Európában. Az Egyesült Királyságban a volumen 4,4%-kal csökkent, ami 0,7 százalékpontos részesedésvesztéshez vezetett. Míg az egyesült királyságbeli volumencsökkenés elsősorban a Stella Artois gyengébb szereplésére vezethető vissza, addig a vállalat többi globális márkája (Beck's, Brahma, Leffe) több mint 50%-kal növekedett. Németországban 0,2%-os volumennövekedést regisztráltak, köszönhetően a vállalat továbbra is jól teljesítő innovációinak. Mindezen túl, ebben a zónában a volumeneredményre illetve a piaci részesedésre kedvező hatással volt, hogy a vállalat következetesen összpontosított a portfólió fejlesztésére, minek eredményeképpen az alap és a prémium volumenek aránya a teljes termékmixben 40 bázispontos növekedést ért el. Közép- és Kelet Európa volumeneredménye szilárdnak tekinthető, hiszen az összmennyiség 12,3%-os növekedést mutatott. Hasonlóan stabil volt a növekedés Oroszországban (15,7%) és Ukrajnában is (17,4%), ami a piaci részesedés növekedésében is megmutatkozik. Közép-Európában szinte valamennyi piacon növekedtek a volumeneredmények; Romániában például több mint 30%-kal.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo