Sörivóbb lett Közép- és Kelet-Európa

A belga sörnagyhatalom elégedett a tavalyi üzleti teljesítményével, a világ az InBev kedvére ürítette sörös korsóit. Csak Nyugat-Európa maradt le.

A belgiumi cégközponttal működő nemzetközi nagyvállalat, a InBev sörgyár több mint 200 márkát felügyel, így a Stella Artois, a Brahma, a Beck's, a Leffe és s Skol is a portfoliójába tartózik. A vállalat, mely 13,3 milliárd euró árbevételt könyvelt el, mintegy 86 000 embert alkalmaz, és több mint 30 országban folytatja tevékenységét. Az InBev nyilvánosságra hozott erdedménye alapján  az vált ismertté, hogy a söreladás volumenét 5,5%-kal tudták növelni 2006-ban, meghaladva a söripar globális volumennövekedését. Az árbevétel-növekedés 2006-ban 7,9% volt, vagyis itt gyorsabb fejlődést értek el, mint a volumennövekedésnél. Kimutatták, hogy  az egy hektoliterre jutó organikus értékesítési költség 2006-ban 2,5%-kal csökkent.

A 2006. évi volumen 0,5%-kal csökkent Nyugat-Európában. Az Egyesült Királyságban a volumen 4,4%-kal csökkent, ami 0,7 százalékpontos részesedésvesztéshez vezetett. Míg az egyesült királyságbeli volumencsökkenés elsősorban a Stella Artois gyengébb szereplésére vezethető vissza, addig a vállalat többi globális márkája (Beck's, Brahma, Leffe) több mint 50%-kal növekedett. Németországban 0,2%-os volumennövekedést regisztráltak, köszönhetően a vállalat továbbra is jól teljesítő innovációinak. Mindezen túl, ebben a zónában a volumeneredményre illetve a piaci részesedésre kedvező hatással volt, hogy a vállalat következetesen összpontosított a portfólió fejlesztésére, minek eredményeképpen az alap és a prémium volumenek aránya a teljes termékmixben 40 bázispontos növekedést ért el. Közép- és Kelet Európa volumeneredménye szilárdnak tekinthető, hiszen az összmennyiség 12,3%-os növekedést mutatott. Hasonlóan stabil volt a növekedés Oroszországban (15,7%) és Ukrajnában is (17,4%), ami a piaci részesedés növekedésében is megmutatkozik. Közép-Európában szinte valamennyi piacon növekedtek a volumeneredmények; Romániában például több mint 30%-kal.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo