Mitől lesz "jó" egy munkahely?

A Mapei Kft. az 50-250 fő közötti vállalati kategóriában elnyerte a Legjobb Munkahely címet. De mitől legjobb egy munkahely? Hogyan motiválják a munkatársakat? Mit csinálnak másként?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Mapei

Az Aol Legjobb Munkahely Felmérés alapján 16 vállalat tartozik idén a Legjobbak közé. Az idei kutatásban 76 vállalat vett részt. A kutatás központjában a munkavállalók elkötelezettsége mellett a vonzó munkáltatói arculat, a hiteles és felkészült felsővezetés, a teljesítményorientált kultúra és a fenntarthatóság szempontjai állnak. De mitől legjobb egy munkahely?

Ez a legfontosabb: pozitív megerősítés

Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője szerint a legfontosabb a jó teljesítmény elismerése. A Mapei-nél mindig törekednek a munkatársak pozitív megerősítésére. A vezetők folyamatosan keresik a pozitívumokat és azokat elismerik. Sokat dicsérnek, de mindig őszintén, azonnal és konkrétan. Amikor pedig egy munkatárs hibázik, akkor is emberként igyekeznek megerősíteni, ösztönözve a hiba kijavítására.

Megoldáskeresés és felelősség

A vállalatnál törekednek arra, hogy olyan légkört alakítsanak ki, melyben a munkatársak bátran felkereshetik a vezetőket a problémáikkal és viszont. A vezetők lehetőség szerint mindent elkövetnek azért, hogy segítsék a munkatársakat a megoldás megtalálásában. Ugyanakkor, ha a vezetőnek van egy céges problémája, akkor azt nem egyedül igyekszik megoldani, hanem segítséget kér a munkatársaitól.

A vezetőket arra ösztönzik, hogy ne megoldják a beosztottjaik helyett a problémákat, hanem segítsenek közösen megoldást találni. „A vezető legfeljebb gólpasszt ad, de a munkatársak rúgják be a gólt” – fogalmaz Markovich Béla.

Tudásközpontúság és tudásmegosztás

A Mapei nagy hangsúlyt fektet a képzésekre. A „kötelező” szakmai képzések mellett folyamatosak a képesség-, és személyiségfejlesztő tréningek. A vállalati kultúra része a tudásmegosztás: aki tanul valamit, az továbbadja. Nem csak az egyének szintjén, hanem vállalati szinten is: a Mapei nem csak munkatársait, hanem ügyfeleit és partnereit is folyamatosan képzi, ezzel segíti az iparág fejlődését. (A munkavállalók megtartása egyre fontosabb manapság, pótolni őket ugyanis nem kis feladat.)

Nem „csak” a munka

Fontos szempont, hogy a munkatársak tudatában legyenek a munkájuk jelentőségének. „A küldetésünk, hogy minden tudásunkkal segítsük az építőket és építtetőket. És bár ez sokkal nagyobb felelősséggel jár, hiszek abban, hogy munkájuk hasznosságának érzése, pozitívan hat a kollégák önértékelésre” – mondta Markovich Béla.

Ennyin múlik, hogy boldogabbak legyünk a munkahelyen
A boldogtalan munkavállaló nem hatékony munkavállaló, vagyis rengeteg elpocsékolt pénzt jelent. Tehát nem pusztán emberbaráti jóságból, hanem jól felfogott üzleti érdekből is érdemes a vezetőknek figyelmet fordítaniuk arra, hogy boldogabbá tegyék az alkalmazottakat. Itt van 5 egyszerű dolog, már holnap elkezdheti!

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo