Magyar cég a világ élvonalában

A budapesti 3D BRIGADE Zrt.-t a világ 15 legjobb művészeti és grafikai tartalomszolgáltatója között tartja nyilván a kaliforniai Interactive Studio Management (ISM). Az ISM a számítógépes és videojáték-ipar vezető tanácsadó cége az Egyesült Államokban; ügyfeleinek kiemelt, stratégiai partnerként ajánlja a magyar vállalkozást.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 3D BRIGADE a kelet-európai régió egyedüli jelentős tartalom-beszállítója a videojáték-ipar szereplői számára, Magyarországon pedig gyakorlatilag versenytárs nélküli vállalkozás. Bevétele megközelíti, esetenként felülmúlja a legnagyobb távol-keleti cégekét.

A kínai beszállítók közül egyedül az amerikai menedzsmenttel dolgozó, sanghaji Radiance Entertainment tette közzé tavalyi árbevételét, ami 600,000 dollár volt - a 3D BRIGADE ugyanebben az évben közel 1 millió dolláros árbevétellel zárt, amivel sikerült megháromszoroznia a 2005-ös év forgalmát és bevételét. Az idei üzleti terv hasonló nagyságrendű árbevétel-növekedéssel számol.

Öt éve alakultak

Öt évvel ezelőtt, mikor Vámosi Zsolt (a 3D BRIGADE Operatív igazgatója, az Igazgatóság elnöke) Kádi Gáborral (Vezér- és gazdasági igazgató) és Szücsy Péterrel (Művészeti igazgató) megalapította a 3D BRIGADE-ot, a beszállítói piac robbanása a videojáték-ipar legtöbb szereplője számára csak ködös prognózis volt, gazdasági körökben pedig csupán néhány merész amerikai elemző látomása.

A kezdetben fél tucat grafikussal, évi 2-3 projekttel dolgozó vállalkozás tavaly már több mint 50 magasan képzett munkatársat foglalkoztatott, s 21 ügyfél 24 különböző játékába dolgozott be. Sikereit az is jól mutatja, hogy mára olyan nagy cégeknek szállítanak be, mint a Disney, az Atari vagy az Electronic Arts.

A videojáték-ipar az Entertainment Software Association (ESA) éves jelentése szerint 2005-ben már egy 7.1 milliárd dolláros szelete volt a szórakoztatóiparnak - sikeresen betört a nappalikba, részévé vált a popkultúrának, bevételei pedig napjainkra már felülmúlják a filmszínházak által kasszált összegeket. A technika fejlődésével a játék-gépek roppant mennyiségű adat, foto-realisztikus grafika és animáció kezelésére képesek.

Az így megnőtt igények még több emberi erőforrást és még nagyobb befektetést kívánnak - egyetlen játék fejlesztése akár 20 millió dollárt és több száz ember éveken át tartó munkáját igényelheti. A San Francisco-i Pearl Research kutatása szerint a cégek a fejlesztési költségek akár 40%-át megspórolhatják, ha olyan tartalom-beszállítókhoz fordulnak, mint a 3D BRIGADE.

Profi a stúdió

Ezen a széleskörű piacon a 3D BRIGADE a grafikai tartalom teljes körű beszállítását vállalja - 3D modellezést, csúcsminőségű számítógépes animációk és filmek készítését és utómunkáját, professzionális mozgásrögzítést. A cég a régióban egyedülálló módon saját Vicon-8 optikai motion capture rendszerrel felszerelt stúdióval is rendelkezik.

"Megrendelőink 90%-a nyugat-európai, vagy amerikai, ezért úgy épültünk fel, hogy párosítsuk a keleti szorgalmat a nyugati vezetési tapasztalatokkal. Az üzletfejlesztésünk az időzónák miatt két műszakban váltja egymást, a gyártásvezetés hat világnyelven áll az európai és tengerentúli ügyfelek rendelkezésére. Sikerünk titka az ügyfélközpontú hozzáállásban, a minőségi munkában, a hozzáértő magasan képzett szakembergárdában és az ár-érték arányos szolgáltatásunkban rejlik. Ügyfeleink számára az idegen nyelveknél is fontosabb, hogy művészeink a videojátékok vizuális nyelvét is beszélik - az európai gyökereink azok, melyeknek köszönhetően fel tudjuk venni a versenyt a kínai és indiai beszállítókkal." - mondta Vámosi Zsolt.

A vállalat a megállíthatatlan fejlődés útjára lépett, ezért még az idén új irodákat nyit további Európai Uniós kelet-európai országban ill. a távol-keleten is.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo