A 3D BRIGADE a kelet-európai régió egyedüli jelentős tartalom-beszállítója a videojáték-ipar szereplői számára, Magyarországon pedig gyakorlatilag versenytárs nélküli vállalkozás. Bevétele megközelíti, esetenként felülmúlja a legnagyobb távol-keleti cégekét.
A kínai beszállítók közül egyedül az amerikai menedzsmenttel dolgozó, sanghaji Radiance Entertainment tette közzé tavalyi árbevételét, ami 600,000 dollár volt - a 3D BRIGADE ugyanebben az évben közel 1 millió dolláros árbevétellel zárt, amivel sikerült megháromszoroznia a 2005-ös év forgalmát és bevételét. Az idei üzleti terv hasonló nagyságrendű árbevétel-növekedéssel számol.
Öt éve alakultak
Öt évvel ezelőtt, mikor Vámosi Zsolt (a 3D BRIGADE Operatív igazgatója, az Igazgatóság elnöke) Kádi Gáborral (Vezér- és gazdasági igazgató) és Szücsy Péterrel (Művészeti igazgató) megalapította a 3D BRIGADE-ot, a beszállítói piac robbanása a videojáték-ipar legtöbb szereplője számára csak ködös prognózis volt, gazdasági körökben pedig csupán néhány merész amerikai elemző látomása.
A kezdetben fél tucat grafikussal, évi 2-3 projekttel dolgozó vállalkozás tavaly már több mint 50 magasan képzett munkatársat foglalkoztatott, s 21 ügyfél 24 különböző játékába dolgozott be. Sikereit az is jól mutatja, hogy mára olyan nagy cégeknek szállítanak be, mint a Disney, az Atari vagy az Electronic Arts.
A videojáték-ipar az Entertainment Software Association (ESA) éves jelentése szerint 2005-ben már egy 7.1 milliárd dolláros szelete volt a szórakoztatóiparnak - sikeresen betört a nappalikba, részévé vált a popkultúrának, bevételei pedig napjainkra már felülmúlják a filmszínházak által kasszált összegeket. A technika fejlődésével a játék-gépek roppant mennyiségű adat, foto-realisztikus grafika és animáció kezelésére képesek.
Az így megnőtt igények még több emberi erőforrást és még nagyobb befektetést kívánnak - egyetlen játék fejlesztése akár 20 millió dollárt és több száz ember éveken át tartó munkáját igényelheti. A San Francisco-i Pearl Research kutatása szerint a cégek a fejlesztési költségek akár 40%-át megspórolhatják, ha olyan tartalom-beszállítókhoz fordulnak, mint a 3D BRIGADE.
Profi a stúdió
Ezen a széleskörű piacon a 3D BRIGADE a grafikai tartalom teljes körű beszállítását vállalja - 3D modellezést, csúcsminőségű számítógépes animációk és filmek készítését és utómunkáját, professzionális mozgásrögzítést. A cég a régióban egyedülálló módon saját Vicon-8 optikai motion capture rendszerrel felszerelt stúdióval is rendelkezik.
"Megrendelőink 90%-a nyugat-európai, vagy amerikai, ezért úgy épültünk fel, hogy párosítsuk a keleti szorgalmat a nyugati vezetési tapasztalatokkal. Az üzletfejlesztésünk az időzónák miatt két műszakban váltja egymást, a gyártásvezetés hat világnyelven áll az európai és tengerentúli ügyfelek rendelkezésére. Sikerünk titka az ügyfélközpontú hozzáállásban, a minőségi munkában, a hozzáértő magasan képzett szakembergárdában és az ár-érték arányos szolgáltatásunkban rejlik. Ügyfeleink számára az idegen nyelveknél is fontosabb, hogy művészeink a videojátékok vizuális nyelvét is beszélik - az európai gyökereink azok, melyeknek köszönhetően fel tudjuk venni a versenyt a kínai és indiai beszállítókkal." - mondta Vámosi Zsolt.
A vállalat a megállíthatatlan fejlődés útjára lépett, ezért még az idén új irodákat nyit további Európai Uniós kelet-európai országban ill. a távol-keleten is.