Magyar cég a világ élvonalában

A budapesti 3D BRIGADE Zrt.-t a világ 15 legjobb művészeti és grafikai tartalomszolgáltatója között tartja nyilván a kaliforniai Interactive Studio Management (ISM). Az ISM a számítógépes és videojáték-ipar vezető tanácsadó cége az Egyesült Államokban; ügyfeleinek kiemelt, stratégiai partnerként ajánlja a magyar vállalkozást.

A 3D BRIGADE a kelet-európai régió egyedüli jelentős tartalom-beszállítója a videojáték-ipar szereplői számára, Magyarországon pedig gyakorlatilag versenytárs nélküli vállalkozás. Bevétele megközelíti, esetenként felülmúlja a legnagyobb távol-keleti cégekét.

A kínai beszállítók közül egyedül az amerikai menedzsmenttel dolgozó, sanghaji Radiance Entertainment tette közzé tavalyi árbevételét, ami 600,000 dollár volt - a 3D BRIGADE ugyanebben az évben közel 1 millió dolláros árbevétellel zárt, amivel sikerült megháromszoroznia a 2005-ös év forgalmát és bevételét. Az idei üzleti terv hasonló nagyságrendű árbevétel-növekedéssel számol.

Öt éve alakultak

Öt évvel ezelőtt, mikor Vámosi Zsolt (a 3D BRIGADE Operatív igazgatója, az Igazgatóság elnöke) Kádi Gáborral (Vezér- és gazdasági igazgató) és Szücsy Péterrel (Művészeti igazgató) megalapította a 3D BRIGADE-ot, a beszállítói piac robbanása a videojáték-ipar legtöbb szereplője számára csak ködös prognózis volt, gazdasági körökben pedig csupán néhány merész amerikai elemző látomása.

A kezdetben fél tucat grafikussal, évi 2-3 projekttel dolgozó vállalkozás tavaly már több mint 50 magasan képzett munkatársat foglalkoztatott, s 21 ügyfél 24 különböző játékába dolgozott be. Sikereit az is jól mutatja, hogy mára olyan nagy cégeknek szállítanak be, mint a Disney, az Atari vagy az Electronic Arts.

A videojáték-ipar az Entertainment Software Association (ESA) éves jelentése szerint 2005-ben már egy 7.1 milliárd dolláros szelete volt a szórakoztatóiparnak - sikeresen betört a nappalikba, részévé vált a popkultúrának, bevételei pedig napjainkra már felülmúlják a filmszínházak által kasszált összegeket. A technika fejlődésével a játék-gépek roppant mennyiségű adat, foto-realisztikus grafika és animáció kezelésére képesek.

Az így megnőtt igények még több emberi erőforrást és még nagyobb befektetést kívánnak - egyetlen játék fejlesztése akár 20 millió dollárt és több száz ember éveken át tartó munkáját igényelheti. A San Francisco-i Pearl Research kutatása szerint a cégek a fejlesztési költségek akár 40%-át megspórolhatják, ha olyan tartalom-beszállítókhoz fordulnak, mint a 3D BRIGADE.

Profi a stúdió

Ezen a széleskörű piacon a 3D BRIGADE a grafikai tartalom teljes körű beszállítását vállalja - 3D modellezést, csúcsminőségű számítógépes animációk és filmek készítését és utómunkáját, professzionális mozgásrögzítést. A cég a régióban egyedülálló módon saját Vicon-8 optikai motion capture rendszerrel felszerelt stúdióval is rendelkezik.

"Megrendelőink 90%-a nyugat-európai, vagy amerikai, ezért úgy épültünk fel, hogy párosítsuk a keleti szorgalmat a nyugati vezetési tapasztalatokkal. Az üzletfejlesztésünk az időzónák miatt két műszakban váltja egymást, a gyártásvezetés hat világnyelven áll az európai és tengerentúli ügyfelek rendelkezésére. Sikerünk titka az ügyfélközpontú hozzáállásban, a minőségi munkában, a hozzáértő magasan képzett szakembergárdában és az ár-érték arányos szolgáltatásunkban rejlik. Ügyfeleink számára az idegen nyelveknél is fontosabb, hogy művészeink a videojátékok vizuális nyelvét is beszélik - az európai gyökereink azok, melyeknek köszönhetően fel tudjuk venni a versenyt a kínai és indiai beszállítókkal." - mondta Vámosi Zsolt.

A vállalat a megállíthatatlan fejlődés útjára lépett, ezért még az idén új irodákat nyit további Európai Uniós kelet-európai országban ill. a távol-keleten is.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo