"Üdvözöljük továbbá, hogy több magas rangú magyar kormányzati tisztségviselő kifejezte: a kormány nem szándékozik "megakadályozni az innovatív megoldások terjedését". Egyetértünk azzal is, hogy szükség van a városi közlekedés szabályozott fejlesztésére, ezért aktív és együttműködő szerepre törekszünk annak érdekében, hogy az autómegosztó közösség megfeleljen a szabályozásnak.
Mivel a szóban forgó szabályok újak, komplexek, és időbe telik a felkészülés a betartásukra, a mai napon találkozót kezdeményeztünk a kormány és a főváros illetékeseivel, hogy egyeztessünk: ezer autóspartnerünk miként tud megfelelni az igényeknek" - írta közleményében az Uber budapesti igazgatósága. (A megosztáson alapuló Uber sok európai országban kihúzta a gyufát, itthon is szabályoznák a működését.)
"Ezzel egyidőben folytatjuk tevékenységünket Magyarországon és továbbra is tartjuk magunkat ahhoz a célunkhoz, hogy 2016 végéig 2000 magyar számára teremtsünk kereseti lehetőséget. A magyarok kedvelik az autómegosztó szolgáltatásokat, a felhasználók száma dinamikusan nő főleg a fiatalabb korosztály körében. Az is világossá vált, hogy az autómegosztásnak fontos szerepe lesz új munkalehetőségek megteremtésében, és az államháztartás számára jelentős adóbevételi forrást biztosíthat a jövőben" - írta az Uber.
Mint azt korábban megírtuk, a Hollandiában bejegyzett Uber International Holding B. V. gyakorlatilag internet-alapú diszpécser szolgáltatást nyújt a magyar „sofőrök” és utasok számára, jutalékért, és miután nem rendelkezik magyarországi telephellyel, itthon nem fizet adót. A leányvállalataként működő Uber Hungary Kft. is érdemi adófizetés nélkül végzi tevékenységét. A céget az új budapesti taxisrendelettel próbálja meg kiütni a piacról a kormányzat.