Az államháztartás által tervezett tranzakciós illetékekből származó bevétel elmaradását pótló, törvényben előírt egyszeri befizetési kötelezettséggel, a köznyelven 208 százalékosnak nevezett illetékkel újabb súlyos terhet kapott a hazai bankrendszer. E tény az UniCredit Bankot is arra késztette, hogy a befizetési kötelem okozta kiadás ellensúlyozásáról gondoskodjon. A módszer kiválasztásakor alapvető szempont volt a teljes transzparencia és ellenőrizhetőség, valamint természetesen a jogszabályoknak és a szerződési feltételeknek való megfelelés.
Ügyfeleik kiértesítését követően azonban olyan piaci reakciókkal szembesültek, melyek egyrészt a módszert vitatták, mindenekelőtt azonban ügyfeleink teherviselő képességének, illetve hajlandóságának egyértelmű visszajelzéseit adták. Ezeket értékelve hozott meg az UniCredit Bank egy üzleti, ügyfélkapcsolati jellegű döntést, miszerint a rendkívüli terhet sem egészben, sem részben nem hárítja át ügyfeleire, hanem a teherhez mért rendkívüli költségcsökkentést valósít meg egyfelől, másfelől új alapokat teremt a növekedéshez a vállalati szegmensekben. A bank arról döntött, hogy
- a tranzakciós illeték elmaradását pótló egyszeri befizetést nem terheli a vállalati ügyfelei számláira,
- a korábban kiküldött értesítésekben előre jelzett terheléseket nem érvényesíti,
- és sem vállalati, sem lakossági ügyfélkörére nem hárítja tovább a nevezett adóterhet sem a korábban jelzett, sem bármilyen egyéb formában.
A rendkívüli teher ellensúlyozását szolgáló egyik elem, a költségcsökkentés a működés minden olyan részét érinti, ami a szolgáltatási színvonalat, valamint a működés technikai és gazdasági biztonságát, sőt ezek fejlesztését sem veszélyezteti. A banknak így tovább kell növelnie hatékonyságát.Ez például annyit is jelent, hogy Budapesten fiókösszevonásokat valósítanakmeg, és a korábbi, gyorsan fejlődő piaci környezetben kialakított, a riválisaikat szinte kivétel nélkül jelentősen meghaladó piaci penetrációt a mai realitásokat tükröző mértékhez igazítják.
A másik elem a növekedés a mai gazdasági helyzet körülményei közepette is. A piacról ma ismert információk alapján bizton állítható, hogy az UniCredit Bank annak az üzleti döntésének következtében, hogy egyáltalán nem hárítja át a 208 százalékos terhet, minden összehasonlításban jó feltételekkel tudja szolgálni meglévő ügyfeleit csakúgy, mint az újakat.