A Nokia és a Nivea a favorit

A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése idén 16 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország), melynek elsődleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat a Reader's Digest magazin olvasóinak körében Európában.

A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben. Az idén összesen 23 651 kérdőívet elemeztek ki. 2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bővült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevő összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra. Az olvasók a márkákat egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.

A mobiltelefon kategória győztese mind a 16 országban a Nokia lett, amely a felmérés kezdete óta, vagyis 2001-től sehol nem talál legyőzőre. Minden ország a Niveára voksolt, hogyha bőrápolásról van szó. A Canon növelni tudta előnyét: immár 13 országban nyerte meg kategóriáját. Az összes megkérdezett kelet-európai országban az Avon nyerte a dekorkozmetikumok kategóriát. A gabonapehely kategóriában, 15 országban a Kellog's vagy a Nestlé nyert, de nem Magyarországon: a magyarok egyedülálló módon egy hazai termékre, a Cerbonára voksoltak.

Az osztrákokban bízunk leginkább

16 országban több mint 23 000 ember vett részt a kutatásban, mely elsődleges céljaként azt tűzte ki, hogy megállapítsa, milyen márkákban bíznak leginkább az emberek. Miután megnevezték a mindennap használatos tárgyak közül a legmegbízhatóbbakat (pl.: mosópor, gabonapehely, mobiltelefon) a felmérést végzők idén először kérdezték meg őket arról, hogy mennyire bíznak 17 európai ország, valamint az USA lakosaiban, e nemzetek konyhájában, valamit ezen országokban, mint úti célban. (Az európai országok listáját a felmérésben szereplő 16 ország és Olaszország alkották.

Mi magyarok az osztrákokban bízunk a leginkább. A szavazók 77%-a voksolt rájuk. Őket követik a svájciak (75%), valamint a svédek és a németek holtversenyben (65%). Legmegbízhatóbb úti célnak is Ausztriát választottuk. A magyarok 84%-a megy szívesen a Lajtán túlra. A második helyezet itt is Svájc (76%), a harmadik pedig Németország (74%).

Természetesen a magyarok is a saját konyhájukat tették az első helyre (85%), de ezt követően nálunk az osztrákok (72%) megelőzik az olaszokat (66%).

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo