A Nokia és a Nivea a favorit

A Reader's Digest Európai Megbízható Márkák felmérése idén 16 európai országra terjedt ki (Ausztria, Belgium, Csehország, Finnország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Nagy-Britannia, Németország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország), melynek elsődleges célja, hogy felmérje, milyen márkák élvezik leginkább a bizalmat a Reader's Digest magazin olvasóinak körében Európában.

A megkérdezetteket a Reader's Digest magazin 18 évnél idősebb előfizetői közül választották ki, akik önkéntesen vettek részt a felmérésben. Az idén összesen 23 651 kérdőívet elemeztek ki. 2001-ben 18 kategóriát vizsgáltak. Azóta számtalan újjal bővült a lista, a magyarországi lajstromban idén például 35 kategória szerepelt. Ezek közül 20 a felmérésben résztvevő összes európai országra kiterjed, 15 pedig csak saját hazánkra. Az olvasók a márkákat egytől-ötig terjedő skálán négy kritérium (minőség, ár, termékimázs, a fogyasztói igények kielégítése) szerint osztályozhatták.

A mobiltelefon kategória győztese mind a 16 országban a Nokia lett, amely a felmérés kezdete óta, vagyis 2001-től sehol nem talál legyőzőre. Minden ország a Niveára voksolt, hogyha bőrápolásról van szó. A Canon növelni tudta előnyét: immár 13 országban nyerte meg kategóriáját. Az összes megkérdezett kelet-európai országban az Avon nyerte a dekorkozmetikumok kategóriát. A gabonapehely kategóriában, 15 országban a Kellog's vagy a Nestlé nyert, de nem Magyarországon: a magyarok egyedülálló módon egy hazai termékre, a Cerbonára voksoltak.

Az osztrákokban bízunk leginkább

16 országban több mint 23 000 ember vett részt a kutatásban, mely elsődleges céljaként azt tűzte ki, hogy megállapítsa, milyen márkákban bíznak leginkább az emberek. Miután megnevezték a mindennap használatos tárgyak közül a legmegbízhatóbbakat (pl.: mosópor, gabonapehely, mobiltelefon) a felmérést végzők idén először kérdezték meg őket arról, hogy mennyire bíznak 17 európai ország, valamint az USA lakosaiban, e nemzetek konyhájában, valamit ezen országokban, mint úti célban. (Az európai országok listáját a felmérésben szereplő 16 ország és Olaszország alkották.

Mi magyarok az osztrákokban bízunk a leginkább. A szavazók 77%-a voksolt rájuk. Őket követik a svájciak (75%), valamint a svédek és a németek holtversenyben (65%). Legmegbízhatóbb úti célnak is Ausztriát választottuk. A magyarok 84%-a megy szívesen a Lajtán túlra. A második helyezet itt is Svájc (76%), a harmadik pedig Németország (74%).

Természetesen a magyarok is a saját konyhájukat tették az első helyre (85%), de ezt követően nálunk az osztrákok (72%) megelőzik az olaszokat (66%).

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo