Orosz szakértők egyetértenek abban, hogy az EU-tagság növeli a LAL győzelmi esélyeit a magyar légitársaság megvásárlására kiírt pályázat finisében, írta a Kommerszant hétfői számában.
Egy EU-tag kolosszális előnyben van, hiszen kiterjed rá az összes európai szabály - mondta a lapnak Borisz Ribak, az Infomost tanácsadócég vezérigazgatója. Az AirBrdige ajánlata jó, ebből a szempontból erős a pozíciója. De láttuk, hogyan viszonyultak az eddigiekben az orosz befektetőkhöz Magyarországon - emlékeztetett Oleg Pantyelejev, az Aviaport ügynökség főelemzője, aki szerint "a pályázat szervezői az AirBridge vetélytársát részesíthetik előnyben".
Egy másik orosz lap, a Vedomosztyi még az óév végén arról cikkezett, hogy az AirBridge-főrészvényes Borisz Abramovics, az 51 százalékban állami tulajdonú KrasAir vezére sehogy sem találja a közös nyelvet az orosz vagyonügynökséggel.
A szibériai KrasAir bázisán Abramovics már két éve próbálja létrehozni az AirUnion holdingot, amely Oroszország második számú légitársaságává válhat. De Abramovics azt akarja, hogy az új holding a magánrészvényesek és elsősorban az ő ellenőrzése alá kerüljön - magyarázta a lap. Mint írta, Abramovics már megszerezte a közlekedési és a gazdaságfejlesztési tárca, sőt a Kreml támogatását is. De a vagyonügynökség ellenzi az állami részesedés felhígítását, és hivatalnokai fékezni próbálnak minden egyes ügyletet és döntést az AirUnion fúziójának útján.
Ha Vlagyimir Putyin elnök aláírja is az AirUnion holding létrehozásáról szóló rendeletet, a vagyonügynökség akkor is egy-másfél évig elhúzhatja csak a részvényátadási procedúrát, vélte a Vedomosztyi.