A válság nemcsak ellenség, barát is lehet

Magyarország komoly stratégiai szerepet tölt be a Bosch csoport működésében és ezt a válság sem írja felül. Daniel Korioth, a Bosch csoport Magyarországért és az Adria régióért felelős vezetője, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója a koronavírus-járvány ellenére is optimista. Úgy véli, most van igazán komoly előnye annak, mennyire diverzifikált a Bosch.

Az új gépjárművek iránti kereslet ugyan visszaesett, de a barkács-, és kertészeti eszközök gyártása minden idők egyik legjobb eredményét produkálja. A magyarországi Bosch csoport kutatás-fejlesztési tevékenységének súlyát jól jelzi, hogy a több mint 15 ezer hazai munkavállalójuk egyötöde ebben a szegmensben tevékenykedik és különböző innovációkkal érnek el komoly sikereket világszinten – mondja Daniel Korioth.

Daniel Korioth

A Bosch az ügyfelek igényeinek próbál megfelelni, és ha azok változnak, akkor ahhoz a cégcsoport is alkalmazkodik. Emiatt kényszerültek arra, hogy a világ bizonyos pontjain leállítsák a termelést, míg másutt arra volt szükség, hogy csökkentsék a teljesítményüket. De, ami a legfontosabb: egyik gyárukat sem kellett Magyarországon teljesen bezárniuk a kialakult helyzet miatt. „Persze sok mindent újra kellett gondolnunk. Itt Budapesten például, a Gyömrői úti telephelyünkön március közepétől a munkatársaink nagy része otthonról látja el a feladatokat. Igaz, mivel itt elsősorban egy fejlesztő központ működik, a világjárvány kihívásait kevésbé éreztük meg” – emeli ki Daniel Korioth, aki azt is elmondta a Piac & Profitnak adott interjúban, hogy optimista, ezért erre a válságra lehetőségként tekint.

„Ha a vírusra már nemcsak láthatatlan ellenségként tudunk tekinteni, hanem meglátjuk azt, hogy az a tragédiák és nehézségek közepette milyen pozitív változásokat is hozott, az már önmagában jót jelent.” A Bosch Covid-19 gyorsteszttel és a Vivalytic elemző eszköz segítségével is hozzájárul a járvány leküzdéséhez. 2020-ban több mint egymillió gyorstesztet fognak gyártani, a következő évben pedig hárommilliót.

Az interjúban erről is olvashat:

  • Néhány országban a gyártósoraik egy részét maszkok és fertőtlenítőszerek gyártására állították át.
  • Hogyan és miért szeretne az elektromobilitás terén piacvezetővé válni a Bosch.
  • Milyen újításokkal tudja a Bosch a gépjárművek széndioxid-kibocsátását befolyásolni.
  • Mit jelent Magyarország a Bosch csoport globális hálózatában.
 

 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo