A Mustang 1964-ben megfizethető sportkupéként debütált Észak-Amerikában, megteremtve a „pony car” kategóriát – kupé hosszú motorháztetővel és rövid farral –, és azóta megszakítás nélkül gyártják. A 2015-től Európában is forgalmazott modell a lehető legközelebb áll az eredeti, ikonikus formához. A Ford idén kisebb ráncfelvarrásnak vetette alá a modellt, csiszolt a külsőn, nívósabbá varázsolta a belsőt, és a műszaki tartalmat is átdolgozta. Így a Mustang, mivel a remek ár–érték arányát is megtartotta, vonzóbb, mint valaha.
Javult a minőségérzet
Ha egymás mellé állítunk egy 2015-ös és egy 2018-as modellt, csak apróbb különbségeket fedezünk fel. Az autó orr-részén élesebb metszésűek a fényszórók, eltérő kialakítású a hűtőrács és a lökhárító, a motorháztető pedig a beépített szellőzőknek köszönhetően laposabb. Mindez kicsivel agresszívabbá tette a Mustang frontját, egyúttal javított a légellenálláson is. A far a hármas osztású LED-lámpákkal, az új lökhárítóval és diffúzorral, no meg az oldalankénti dupla kipufogóval még lenyűgözőbben fest. A vászontető kizárólag a jármű álló helyzetében működtethető, lenyitása, illetve becsukása körülbelül 15 másodpercig tart. Az oldalablakok külön is vezérelhetők, felhúzva hatásosan csökkentik a turbulenciát.
Az utastér is jobb hely, mint korábban. A műszerfalat digitálisra cserélték, az ajtóbetéteket lágy tapintású anyag borítja, a belső kilincsek alumíniumból készültek, és a középkonzolt is új, kontrasztos színű öltésekkel díszített, lágy tapintású burkolat fedi. A minőségérzet és az anyaghasználat javult, ám az alsó régióban még mindig kopogós, karcolódó műanyagokkal találkozunk. Ami a helykínálatot illeti, elöl prímán el lehet férni, a hátsó sorban azonban felnőttek meg se próbáljanak utazni, legalábbis a sofőr mögött ne. Jobb oldalon ketten elférnek egymás mögött, bár a korlátozott hátsó fejtér így is akadály. Nyitott tetővel ez a probléma nem áll fenn, csak a magasabb üléshelyzet miatt a hátul ülők sokkal inkább ki vannak téve az időjárás viszontagságainak.
Bővült az alapfelszereltsége
Az alapfelszereltséget alaposan kibővítették, és számos vezetősegítő technológiát is betettek a kocsiba, ami fokozza a biztonságot. Újdonság a digitális műszerfal és a választható vezetési üzemmódok, amelyek nagymértékben fokozzák a használhatóságot és a vezetési élményt. A más Ford modellekben is alkalmazott SYNC 3 multimédiás rendszer igen sokoldalú, többek között kezeli, illetve integrálja az okoseszközöket. A sofőr öt vezetési mód közül választhat, köztük gyorsulás- és versenybeállítást is, emellett külön szabályozhatja a kipufogó hangját. Az aktív szelepes rendszert be lehet úgy állítani, hogy a V8-as reggel csendesen keljen életre, és utána is visszafogottan duruzsoljon, és persze létezik a másik véglet. Már a normál üzemmód is elképesztően erőteljes V8-as hangzást hív elő, amivel egyszerűen nem lehet betelni. A bejárható hangtartomány: alapjáraton és a közelében mély, öblös morajlás, majd harsogás, magas fordulatszámokon pedig érces üvöltés, ami kizárólag a sokat forgó szívó nyolchengeresekre jellemző. Verseny üzemmódban gázelvételre ropogás, váltásnál durrogás is kíséri a produkciót. A Mustang-élmény nagy részét a V8-as frenetikus hangja adja, már ezért az egy dologért érdemes megvenni az autót.
Élményautóként viselkedik
A motorháztető alatt korszerű 5 literes, V8-as motor dolgozik, 450 lóerővel és 529 newtonméteres nyomatékkal. A 6-fokozatú kézi mellett a Ford saját fejlesztésű, 10-sebességes automata váltójával is lehet kérni, ami elég ügyes szerkezet. A százas tempó eléréséhez így elegendő 4,5 másodperc, ami igencsak lenyűgöző. Az automata váltó remekül passzol a V8-as karakteréhez, kiaknázza annak alacsony fordulatszámon is tetemes nyomatékát és pörgős természetét. A nyolchengeres valóban élénkebb három évvel ezelőtti önmagához képest, emellett nem annyira „faragatlan”, finomabban adja le a teljesítményét, és kedveli a magas fordulatszámot. 4500-as főtengelyfordulat fölött például még jobban begyújtja a rakétáit.
A Mustangot szinte kötelező V8-as motorral megvenni, és az extralistán válogatva érdemes az adaptív Magneride felfüggesztést is kipipálni, amivel még sokoldalúbbá tehető. A Ford mérnökei remek munkát végeztek a Mustang futóművével, a kocsi immár sokkal kevésbé túlkormányzott, és stabilabban fekszi az utat. Csak agresszív gázadásra teszi keresztbe a hátulját; hosszú, nyújtott kanyarokban pedig inkább alulkormányzott. Persze ettől még hátsókerék-hajtású élményautóként viselkedik, tehát mindig élénk a fara, de összességében megnyugtatóan stabil és kiszámítható.
A Ford Mustang egyike az utolsó hátsókerék-hajtású sportautóknak, amelyet még lehet vásárolni szívó V8-as motorral és kézi váltóval. Emellett hamisítatlanul hozza az amerikai életérzést, és ennek tetejében még autóipari legenda is. Vannak nála jobb autók a kategóriában, de ennyi pénzért ennyi élményt egyikük sem ad.
- Méretek (h., sz., m., ttáv): 4784/1916/1394/2720 mm
- Hengerűrtartalom: 5038 cm3
- Teljesítmény: 331 kW/450 LE 7000 ford./percnél
- Nyomaték: 529 Nm 4600 ford./percnél
- Gyorsulás 0–100 km/órára: 4,5 mp
- Végsebesség: 250 km/óra
- Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 19,6/8,5/12,5 l/100 km
- Tesztfogyasztás: 15,2 l/100 km
- Üzemanyag: 61 liter
- Saját tömeg: 1818 kg
- Csomagtér: 332 liter
- Alapár: 16 765 000 forint
- Tesztautó ára: 17 804 000 forint